30 januari 2009

Ni...

...har väl inte undgått detta ni heller kan jag tro!
Att FURU kommer tillbaka!!!!
Aa, Furu!
Tog mig en riktig funderare faktiskt.



Ja, EN RIKTIG FUNDERARE!
Jag har varit sömnlös de senaste nätterna och grunnat och grunnat...
Ska nu ta och byta ut ALLA vita möbler mot FURU!
Inga VITA möbler här längre.


Näpp!
Nu har jag satt in ALLA möblerna på blocket, så det så!
Tänk vad man kan ändra sig snabbt.
Så nu blir det sådana här möbler istället!
De levereras om ca 4 veckor!







NÄÄÄÄÄÄÄJ!
Ni trodde väl inte på det där… Skojar bara, igen!

De vita möblerna får allt stå kvar ett tag till här i hemmet!

Det är HARMONI i det vita!

Det är behagligt!

Lugnt på något vis…..

Visst!?




Nu till något helt annat...


...just nu känner jag för att ställa mig och sjunga och dansa loss rejält, ska nog gå ner i källaren och hämta upp ett gammalt dammigt hopprep och ha som mikrofon och "riva av" en låt här…å dra igång stereon ”bott”!

Ja, jag tror jag gör det.

Dååååå gårr jag neeer i min källareeeeee……

där lever jag sällare...

tra la laaaaa
Näej, det får nog bli Living on a prayer med Bon Jovi! Det är drag i den.


Hmmm...det är det här som kallas ”järnsläpp” va???
Ibland kan det vara härligt å få det isåfall…hi hi. Det är ju fredag ju!


Hi Hi Hi


Ha nu en trevlig OCH härlig OCH ROLIG Fredag!
Hör ni någon som sjunger så är det jag! Kanske.

Ni kanske åxå skulle ta och sjunga lite.....i en "hopprepsmikrofon"!
:)

Tjingtjong

53 kommentarer:

heavenandearth sa...

Ååäääii!!!
Jag bara höll på o döö när jag såg furumöblerna!!!
NEJ! NIX! Never!!!

Hmm.. nu har ho blive toki!! var min första tanke.. tills jag scrollade vidare o såg... att du inte var galnare än vanligt..!!

Tack o lov, att det bara var skönsång m hopprepsmikrofon!!! *smile* ..då kände jag igen dig!!

Underbara gladiolus!!!

Massor m kramar till dig, underbara människa!!
Ha den bästa helgen!!
Iréne

Nettan sa...

Å va du är härlig!! Har alltid ett leende på läpparna när jag läser din blogg!!
Å det där med furumöblerna trodde jag inte på för en sekund!! Kräääk!!
Ha en riktigt underbar helg!!
Kram Nettan

alegni sa...

vet du, jag trodde inte på dig en sekund ens :)

annashusidingtuna sa...

jag bara fruktar och väntar att min man ska få se någonstans att det ska vara inne med furu igen, för han gillar det konstigt nog och har iof alltid gjort det.
Kram Anna

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hopp i hopprepet!

åååå näe...jag som håller på att måla om alla furumöbler vita.....shit oxå.Bara att ta fram värmepistolen då...hihihihi..NOT !

NEVER EVER!

Behåller mina vita möbler jag oxå!

Kramiz & mys
Nilla

Ofelias Hus sa...

Åh nej!
Jag höll på att få eksem !!!

Furu....undrar just om det är NÅGON som köper dessa furumöbler
nu förtiden?

Så mysig blogg du har och vilket roligt sätt du skriver på...

Kram och trevlig helg!
Anette

Ofelias Hus sa...

Åh nej!
Jag höll på att få eksem !!!

Furu....undrar just om det är NÅGON som köper dessa furumöbler
nu förtiden?

Så mysig blogg du har och vilket roligt sätt du skriver på...

Kram och trevlig helg!
Anette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag sjunger med dig i den låten! Det kommer att låta kanon... kommer att höras över hela Sverige!
Den fastnade iaf i huvudet just nu...
Trodde ett tag när jag läste om furumöbler att jag skulle sätta i halsen... Det kan väl inte vara sant tänkte jag... och det var det ju inte heller...puh!
Kram
Marie

Erica sa...

Hej,

tack för kommentaren!
Nej, furu hoppas jag verkligen inte blir stort! Usch :)

Ha en bra helg!
Kram

Anonym sa...

Hallå där! Va' kul att du tittade in till mig och skrev så fint! Tack! Jag har varit in här hos dig tidigare, men jag vet inte om jag lämnade någon kommentar???
Hjälp, vad du skrämde mig med furumöblerna! Nog för att jag har några skräckexemplar själv som när andan faller på ska få sig en omgång med penseln. Skåpet för 25,- var hur gulligt som helst, vilket kap!
Ha en bra fredag!
Kram
Helen

Lyktor och Tyg sa...

Hm hm blev lite konfunderad det där med furumöbler!
Men det var ett skämt. Tack för att du tittat in på min blogg. välkommen åter. Jag gillar din blogg, så jag kommer nog tillbaka.

kram Kristina

Annika Christensen sa...

Jag hänger på den utmaningen.
Jag nappar aldrig på blogg utmaningar men utmaningar i livet gillar jag.
Ohhh.. vad härligt att få stå och sjunga med hopprep. du glömmer väl inte klackeskorna så låter lite också om fötterna??
hi hi..
Jag tror jag sjunger en Duffy låtTrevlig helg
Kram
annika

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Här är en som skulle behöva hoppa hopprep länge och väl! :o)
Fast du behöver väl inte hopprep, det räcker att du lyckas få köpa ett redan sålt skåp, för 25 kr!!!! :oD
Ha en riktigt härlig helg,
Lydia

Karin sa...

Hihi, skrattar gott för mig själv här. Vilken tur att du bara skämtade om furumöblerna. Jag kan tänka mig nästan alla andra träslag och färger men furu - neeeeeej! Trevlig helg! Kram Karin

Lina sa...

Hej! Kul att du hittat till mig och att du gillar mina vantar:)
Inget furu för mig heller, förutom en gammal chiffonjé, men det kanske inte räknas till furu? Den är så gammal. Har tjatat på min far att han borde vitmåla alla tak i mitt barndomshem men han vägrar... Att det kan vara så djupt rotat i honom så han inte ser hur det ser ut... Knäppt! Ha det fint på fredagen! / Lina

KLARA LAVENDEL sa...

De var banne mig riktigt roligt!! Jag kände hur min hjärna försökte å det grövsta att ställa om sig...men nej det bara inte gick, så jag fick mig ett gott skratt då jag såg fortsättningen! härligt med hjärnsläpp ibland. Tack för besöket! Kram Ingela

Vardags-mirakel sa...

Hej, "herregud det kan väl inte vara sant!" var den första tanke som slog mig. Som tur var skämtade du och fick mig att skratta, tack för ett längre liv:) kram Eva.

Sara Mårtensson sa...

Hahaha.. du.. jag trodde inte på dig!! Den där gick jag inte på!!
:-D

Hoppas du får en trevlig helg!!

Kram Sara

Randi sa...

Jag läste faktiskt häromdagen att furu var på "G" igen *fniss*
Önskar dig en skön helg!

mi-rachel sa...

takk for kjekk kommentar på bloggen.
du har en nydelig blogg.
håper det greit at jeg linker deg til :)

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Hej & tack så hjärtligt för din kommentar hos mig, kul att du tittade in!

Du , jag hänger på i living on a prayer, älskar den låten! Var & kollade på mr Bon Jovi i globen...tror det var 99 eller 00, Skitbra!
ooh were half way there...
Ha en trevlig helg!
Kramar Camilla

Lantligt i stan sa...

Kul att du tittade in till mig. Jag håller mig nog till vita möbler istället för furumöblerna du visade upp!! Vilket underbart skåp du visade i förra inlägget! FÖR 25 KRONOR!!!
Kram Anki

Anonym sa...

MMM furumöbler, skulle förvåna mig om du sålde ut dina möbler. Och förstår du vilken rusning det hade blivit efter dina möbler på bocket.

Ha en mysig helg
Kram annica

Rummet för välbefinnande sa...

Fniss, du är allt för rolig du!!!
Tänk vad många som nästan kastade sig ut på blocket nu för att köpa dina vita möbler......
Nej, ingen fura här inte :-)
Ja, jag har ju rockat loss med hopprepet själv fast det var när jag var liten det, också hade jag strumpbyxorna på huvudet som långt hår GARV. Nu har jag ju växt upp lite och då kanske det är dax att plocka fram strumpbyxorna och hopprepet igen nu då.... släppa lös barnet inom sig igen!
Ha en riktigt rockig fredag!
Kram Mia

amaryllis sa...

Tack....
Tur att du bara skämtade jag som håller på att förvandla mitt hem vitt och ljuvligt.

Ha en trevling helg

Linneas Hjärtefröjd sa...

hahaha, jag blev lite skraj där.... hahahaha
Tack så mycket förresten!! :)
bor just nu i en dammig lägenhet....... (att de kan blir så mycke slipdamm!!?)

morötter e gott! haft dille på de ett antal gånger, åt då 2-3kg i veckan.. o vet du va!! man ser mycke bättre i mörker! jag märkte en markant skillnad! sen slipper man ju se likblek ut oxå. hihi

trevlig helg!
kram linnea

Anonym sa...

Tyckte väl jag hörde nån mer som fått hjärnsläpp idag....jag har oxå varit lite "toppad " idag. Slutade 13.00 och cyklade hem och började röja o städa o torka golv...innan på dagen hade jag röjt en del på jobb oxå. Så ångan var uppe när jag kom hem.Efter städning och rensning bland mina målargrejor och änglaberlockpyssel så målade jag två tavlor och där emellan hann jag äta för att efter det måla klart. Sedan var det på med kläderna för att köra dottern och tre kompisar till Bahnhof i Ängelholm där det ska dansas natten lång. Så det är nog inte lönt att jag lägger mig...ska hämta vid stationen ca 4 imorrnbitti...så med ångan fortfarande uppe kan jag nog måla några tavlor till. Gäller o passa på när man e på topp.Visst e lovet härligt!!Kram Lotta

Anonym sa...

HOPPSAN !!!TRYCKFELSNISSE FRAMME jag menar LIVET är härligt!! Inte lovet...HI HI HI

Hanna sa...

Hahaha... du e tokig!!
Gla' fredag på dig, gumman :D

Kraaaam Hanna

Prinsessan och jag sa...

Vad kul att du hittade in till oss! Jag vill också köpa ett såntdär skåp för 25kr! Man får väl inte ens färg till skåpet för den slanten...Trevlig helg /Yvonne

Viveka i Bläckhornet sa...

Ojj, nu åkte fingrarna ner i halsen. Furu - ALDRIG MER...

Puh...skönt att du skojade :)

Men jag river gärna av med en rivig låt tillsammans med dig, partypingla som jag är ;)

Ha den bästa av helger vännen

Kramar Viveka

Änglahem sa...

Jösses!! Fick ju riktig hjärtsnurp här nu ! Furu!...är människan galen tro?!*fniss*....vilken lättnad det blev när jag kom lite längre ner*hihi*...den var kul den!

Tack snälla för gullig komm. Blir så glad, så glad!

Får lov att säga detsamma, hur i hela friden har jag missat dig under den här tiden?*funderar*
Här kan jag ju få mig många goa skratt förstår jag!!

Ha en fin helg!
Kram, Ulrika

Anonym sa...

Nähä du,
mig kunde du inte lura. Det hade verkligen inte varit DU. Furumöbler nej tack.
Sjung nu inte så att du blir hes. Ha en skön helg. En annan skall plugga hela helgen.
Kram mia

Lallis - liv och leverne sa...

Jag hoppas att du vet hur härlig du är! Om inte annat så vet du det nu. Och igen! haaa.
Jag har också läst med halvskräck att furu är tillbaka. tycker det var nyss att man liksom blev av med det. *skrattar*
Kram goa du!
/Lallis

Mjuka sa...

Brukar vara så att furu kommer i ny skepnad. Obehandlad kan jag tänka mig,så var det ju med eken eller hur?
Ha en jättemysig helg
kram malin

Viola sa...

JAG BARA VÄGRAR, SPYR PÅ FURU RENT UT SAGT!!!!hAR KÄMPAT MOT DEN NU I TRE ÅR PÅ LANDET OCH KANSKE I SOMMAR ÄR DET ÄNTLIGEN ÄR KLART!!HOPPAS DIN FREDAG HAR VARIT BRA, HA EN SKÖN HELG, PUSS I PÅSK VIOLAN

Jenny sa...

Nu blev jag så där härligt glad igen av att läsa din blogg! Det e ju underbart jag älskar också att sjunga!!
Men jag har ingen källare till min familjs förfäran......Hi Hi!
Trevlig helg på dig!
Kram Jenny

Mia sa...

Furu?? Nä, inte här inte. Här kämpar jag ju på för fullt för att slippa furu och andra konstiga fräger på träet vi har i huset.

Du är bra tokig du hihi... sjung på så "ses" vi snart här igen.

Kram Mia

Lilla huset på prärien sa...

Tror inte heller riktigt på furumöblerna men tänk ändå hur snabbt det svänger i trenderna! Lantligt är ju en trend just nu... hur länge håller den i sig?

Min fina kanna kommer från Mölle Krukmakeri som gör helt fantastiska saker i keramik! Besök henne - hon är bara bäst :)

Ekebo sa...

Härlig blogg du har och kul att du tittade in hos mig. Tack och lov att det inte stämmer att furu är tillbaka.

Ha en skön helg! Kram Malin

Anci sa...

Hej !
Tack för ditt besök hos mig ! Nu har jag tittat runt på din blogg och jag kommer gärna tillbaka. Du skriver så att man blir glad !

Kram

Västbacken sa...

Furu uhuuuu... Kommer ihåg när vi byggde vårt första hus 1993. Då hade vi syrabetsade furumöbler överallt. Huuu...

Trevlig helg!

Lotta

Efter behag sa...

Du är för rolig. Satte morgonkaffet i vrångstrupen, när jag läste om furumöblerna.

Fortsätt med ditt sköna humör och ha en trevlig helg.


/Ann-Louise

Sjabbig men chic sa...

Tänkte väl! Vad bra att du besinnar dig!!
Och vad bra med lite dans och hopprepssång.

Kram Lisa

Skogsdoft & havsbris sa...

Hade nog lite svårt att tro att du faktiskt skulle byta ut dina vita möbler mot... de där! Nej nej, furu har vi nog fått nog av för ett bra tag framöver tror jag!
Ha en skön helg1 :)

Monica sa...

hej !!!!!
Åh,glad att jag hittade hit.......du är ju bara för härlig........FURU.....brrrr.......kanske fint....men jag har aldrig,aldrig gillat furu.......
Jag gillar vitt , jättemycket faktiskt........det ÄR harmoni över vitt.......MEN i mitt eget hem, blandar jag hej vilt,stilar och färger......för det finns sååå mycket fint......så jag har svårt för att hålla mig till en färg och stil.......ja,ja......
Ha en trevlig helg......
Kram,
Monica i Rom

Golden&Vitt sa...

Inga furu möbler hos mig heller, får då bli huuur poppis och modernt det vill:

*skrattar* till dig, såå härligt med hjänsläpp, källare, bonjovi, hopprep och sång hi hi

Ha en härlig helg/annika

Bygatan sa...

Ja nu skrämde du mig!
Har också läst att furu är på väg tillbaka...hua!

Kram Lena

Anonym sa...

Skåpet köpte jag för 15 år sedan, det var betsat i grönt. Så du förstår vilket slit jag har haft med detta skåp. Det har varit trä i många år och nu vitt. Jag satte glas i dörrrna för att jag ville ha det som vitrinskåp. Jag formligen älskar detta skåp.

Kram annica

Bitteliten sa...

For en flott blogg du har! Furumøblene kan du ha for deg selv ;) Fretrekker også det hvite...

Ha en fortsatt flott helg!

lottens vita och gröna sa...

vaaa säj inte att furu ska bli modernt, uuuuu! gu vad du är härlig, ett hopprep kanske man skulle kunna bli kul kareoke med, men rösten är sprucken efter flunsan, sååå det blir till att se körslagsfinalen i stället! varmkram lotten

vardagsvitt sa...

-De är dans på Brääänööö brygga... trallallanlej...*visselvissel*
Man kan ta en tom hushålls rulle oxå det blir himla roligt ljud i den om man sjunger nära *fniss*....
O du milde låt oss slippa furu jag lever i en hemsk furudröm av furuköksluckor men en dag så..... Åh, riktigt ryser av tanken på mera furu!!
Du har en utmaning att hämta hos mig!
Sjung vidare du....
Kram en visslande Marith

sand mellan tårna sa...

Jag har aldrig varit här förr, men höll på att skratta ner mig totalt åt ditt inlägg.... du är sååå skojig.

Och den där sista furubilden.... hmm... ser man in te en möjlighet där? Typ, vit målarfärg, hönsnät ist för glas och små svarta ringbeslag.... skulle kunna bli ett snyggt skåp.... eller? bara det inte är i furu....

Ha en skön lördag.

Kram L