28 januari 2009



Mår ni braaaaaaaa?
Tra la laaaa...


Först vill jag återigen tacka för ALLA fina kommentarer.
Vad gjorde jag utan er???

TACK!

Lite blommor till er, det är ni värda!!!
1000 Kramar till Er!
Goingar därute!

Bild från tanke.nu



Tro´t eller ej…..


Var på loppis för ett tag sedan. Gick omkring där och fick syn på ett skåp som JAG BARA VILLE HA!!!!. Kruxet var att det satt en lapp på.. SÅLD stod det!


Jaha, tänkte jag, jag frågar väl på skoj om de har ett till likadant. Ha ha. Näej, de hade inget mera. Det är hon som har hotellet som ska ha den, sa hon, loppisförsäljaren.

Hur mycket fick hon betala för den, frågade jag för skojs skull.

Det vill du inte veta, sade hon då och skrattade.
25 kronor sade hon sedan.


VAAAAAA?????
25 kronor!!!!??????
DÅ SÄGER HON SÅ HÄR!

Jag kan ju i och för sig ringa henne och fråga om du kan få ta det!

(hon kände henne väl).



VA? SKOJAR DU, sade jag.

Hon ringde PÅ EN GÅNG till henne å gissa.

GISSSAAAA!!!!

NU STÅR DET HOS MIG!!

Tror ni att jag började hoppa jämfota på loppiset. Alla tittade men det struntade jag i! Hur glad som helst blev jag.

25 kronor!
Vit målat såklart! Tänk hur det kan bli!



Så skoj! Jag skrattar!

Å, jag är jädrigt KÄR....i skåpet alltså!

Nu får vi se vad som hamnar i det....

Tjingtjong!

27 kommentarer:

heavenandearth sa...

Å du lyckliga människa!!!

En del har bra flyt, va!!!

Vilket kap! 25 kr!! Inte riktigt klokt! Jag e inte säker på att jag ville höra om det... *ler*

Hej, förresten! *ler*
Blev alldeles till mig,jue..!
Härlig att fynda stort!

Om du vill, så kika in hos mig o läs om något angeläget. Vill du, då får du gärna sprida det så mycket du kan! Då blir jag o djuren jätteglada!

Ha en sköön onsdag!
Kramar!
Iréne

annashusidingtuna sa...

Vilken tur du hade!
Förstår att du är kär!
Kram Anna

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Vaaaaaaaaa !!!!!!!!
Sitter här med hakan i tangetbordet...25 spänn..dra mig bakläges alltså.Ursäkta uttrycket!

hihihihi....

Skulle kunna ge hur mycke som helst för det.

Kramizz nilla

Nettan sa...

Jag som tyckte att jag hade fyndat!! Lyckliga du..å 25 spänn..löjligt! Var ju hur fint som helst! kan bara gratulera!!!
Kram Nettan

Elisa Day sa...

Vilket fynd du har gjort! Nej bilderna är tyvärr inte hemma hos mig, utan drömbilder eller ska jag säga målbider hur jag vill ha det. Kram

livet på utanäs sa...

Visst är det underbart att känna att man gör riktiga fynd , du hade ju verkligen tur ... själv blev jag snuvad på en liten möbelgrupp som hade passat perfekt i växthuset , precis framför näsan ... hade jag kommit någon minut tidigare hade den varit min ,sånt känns nedrigt ...=( men det är väl det som är "sporten" i det hela med att gå på loppis, ibland har man tur och ibland inte ...=)

Ha det nu bäst / Kram Sussi O

Lavendel & Romantik sa...

Herre gud!!! Vilket fynd...
Ibland ska man ju ha tur.....
Du undrade om kranen...Vet inte riktigt var hon köpt den men det var på nätet iallafall.....Ska försöka komma ihåg att fråga Kram/Majsan

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Grattis! Ja, det skadar alldrig att fråga! =)

Kram Sanna

alegni sa...

25 kronor?!? herremintid, ger de bort saker i ert land?!?

vardagsvitt sa...

Ler...skrattar... du är så frän ett skåp för 25:- jag blir iof inte förvånad för det skulle bara vara du som gör sådana fynd haha...
Spännande vad ska du ha det till?
Visa snart!!
Kram Marith

Handplockat sa...

GRATTIS
vilket KALAS FYND
jag blir allldels sugen på egna sådana fynd.

ha det bäst

Hem och Lycka sa...

Å du din lyckliga tjej, förstår att du hoppade jämfota! Underbart!

kram

Vardags-mirakel sa...

Men det är väl inte första april? Vilken lycka för dig!Skulle du ångra köpet så hör av dig till mig;)kram Eva.

Sjabbig men chic sa...

Tack för de fina blommorna!
25;- känns som om någon driver med en det är ju jättefint.

Kram Lisa

Hon med klackarna sa...

Hm, jag vill med på den där loppisen som du fyndar så bra på! Säg till nästa gång du ska dit...
Men jag är väldigt glad för din skull ;o)

Kraaaaaam!

Viola sa...

Vilket flax!!!!Grattis till det ljuvliga skåpet och härlig ny header hos dig och så vårligt med det gröna och vita, puss och kram

Anonym sa...

Grattis du har kanske gjort ett fynd.Står det verkligen hemma hos dig nu?
Tänk att man kan köpa så billigt.

Anonym sa...

Ja det skall bli kul.....
och se var det hamnar.

Anonym sa...

GRATTIS!!! Sånt e ju bara helt Njutbart...när man hittar sådana fynd. Jag var oxå på loppis för ett tag sedan, hittade två skålar i keramik(gamla) en större o en mindre för 25 kronor.Kommer hem o visar mannen ....Döm om min förvåning han utbrister..Wow vad nostalgiskt..exakt sådana hade min mormor.
Läckert tycker jag.Det är så kul att gå o kolla allt o undra när o var man hittar nästa fynd.Kram Lotta Du kan se skålen på min blogg, jag har en murgröna i den och på mitt högskåp i köket!!

Anonym sa...

Ja det är jag som målar alla tavlorna.Jag målar på beställning.Ibland vill man kanske ha en tavla i just den färgen som tex gardinen har...eller som tapeten har etc.Jag målar precis som man vill.
Vill meddela att min egna hemsida har kommit ut idag, det är mitt fotointresse som visas.Kram!!!

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Tjena bruden!

Här är det så mycket kommentarer!!! Är du populär eller?! =)

Jag gillar din stajl därför finns det något på min blogg till dig...

Kram Sanna

Jenny sa...

Vilket fynd, lyllo dig:-)) Trevlig blogg, hit kommer jag igen//Jenny

Les Cotrions sa...

Thank you for the lovely flowers! The cupboard is fantastic! 25 krone??? Is it possible???
Have a nice evening!
Hugs,
Vale

Ankan sa...

Härligt skåp! Jag förstår att du gillar det. Enkelt, rustikt och charmigt!

Såg i ett av dina tidigare inlägg att du prövat spikmatta. Fick i dagarna tips av min mamma som skaffat en. Bara positivt med den! Kanske skaffar en..
Kram

Annas hjärtan sa...

Snacka om fynd!! Förstår att du är nöjd! Kram!!

Anonym sa...

Du har tur du. Man får gratulera.
Kram Mia

Jeanette sa...

Va orättvist ;-)
skojja bara, grattis, kul, jättefint skåp, verkligen!!!

25:- hmmmm det är ju typ två glassar!
//Jeanette