8 januari 2009

Kaffepannan puttrar...


på spisen...å jag blir jädrit glad av att höra det puttrande ljudet :)
Hi Hi
Jag älskar kaffe, serrni!
Har just ätit middag och nu så sitter jag här framför datorn och försöker komma på vad jag ska skriva om ...jag vet inte vad det kommer att handla om idag...




det kanske inte handlar om någonting alls idag........vad vet jag, bara en massa "pladder" kanske...ha ha, kan vara kul det med...att inte veta var det slutar....eller det kanske inte alls är kul med en massa pladder...



I allafall så sitter jag ju här framför datorn som jag skrev i Mys-Pys kläderna och väntar på att kaffet ska bli klart och jag får hoppa upp i soffan och dra filten på mig och mysa lite framför tv:n!
MYYYYSSSAAAA!!!!

Förresten skulle det vara lag på att gå i mys-pys kläder! Jag älskar det!


Idag har vi fått hur mycket snö som helst här.
Man blev paff när man tittade ut genom fönstret i morse!
Direkt så såg jag mig själv ligga där...å göra änglar igen....Wiieeeeee!
Upp å ner med armar och ben. Hejjj Å Håååå!
(De här bilderna är inte dagens bilder, vi har meeeeer snö nu).


Nu ni! Nu blir é snöänglar i massor!
Å skidor och pulkaåkning! Ja RUBBET, helt enkelt.
Lika bra att passa på!



Förresten så fyndade jag några Odd Molly plagg häromdagen på REAN!!!
De kan jag ha till mina nya jeanskjolar jag köpt!
Det blir fint det!




Men hörrni!

Hur jobbigt är det inte att hålla på att prova kläder dååååå?
På en skala från 0-10 så slår det i bott! Tråkigt!
Jag avskyr att prova kläder!
Man måste ta av hela "konkaronget", på med plaggen, av med plaggen , på med sina egna kläder IGEN!

Sedan när man väl kommer ut ur provhytten om man nu lyckas göra det, om man inte har trasslat in sig i drapperiet med alla kläder och mössan har satt sig på sné så man inte ser ett skit när man kommer ut vill säga....och ska hänga tillbaka plaggen, ja, då får man se ETT NYTT plagg som man inte såg förut!
Vaaa?
Ja, då måste man in i provhytten IGEN å köra hela grejen EN GÅNG TILL!!
Uj Uj vad folk stirrade på mig, jag måste ha varit väldigt RÖD I FEJJAN .
Det var hur varmt som helst därinne i butiken!!

Det är jobbigt....att prova kläder....hi hi.
Eller vad säger ni???

Näej, nu är kaffet färdigt!
Ha en fortsatt trevlig kväll vänner!


Slurp, slurp...

16 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Ja, det är verkligen jobbigt att prova kläder så här på vintern när man har så mycket kläder på sig!!
Ha en fin fika stund.
Kram Anna

Anonym sa...

Usch vad man känner igen sig när du berättar om provrum. De snyggaste kläderna ser man ALLTID när man trasslat sig igenom första provningen. För att inte tala om belysningen på sådana där ställen. Man brukar bli svagt grön i ansiktet. Väldigt klädsamt.
Odd Molly kläderna är skitsnygga, lyckliga dej som lyckats hitta sådana på rea.
Mys ordentligt nu. Det skall jag också göra. Har gjort lite chokladmousse också till kaffet. Kunde inte stå emot.
Kram Mia

Viola sa...

KAN MAN BLI NÅGOT ANNAT ÄN HELFNISSIG NÄR MAN HÄLSAR PÅ DIG OCH DIN BESKRIVNING I PROVHYTTEN, TACK FÖR NÅGRA HÄRLIGA MINUTER HOS DIG, DU FICK MIG ATT SKRATTA REJÄLT, BEHÖVDES VERKLIGEN I GRÅVÄDRET, KRAMIS

Hon med klackarna sa...

;O) Kan se dig framför mig vännen! Varför gör du aldrig så när jag är med dig å provar kläder?;o) Hm, när jag var där så var det kö till provrummet, så det var bäst att ha kollat alla vrår efter kläder innan man ställde sig i kön. Men jag kom ju inte hem tomhänt.. ;o)

Två systrar sa...

men vilka odd molly fynd!! koftan är underbar!! Provrum är aldrig kul...roligare hemma;-) Kram C&M

pysseltanten sa...

Hahaha...Jag kan se scenariot framför mej!!
O jag känner precis igen det...
Försöker numera att lägga jackan i bilen när jag ska shoppa, man har ju lärt sig av sina misstag!
Men visst e det hemskt, nog sjutton hittar man nåt annat fint när man redan varit inne, så e det samma visa igen; av o på, av o på...svett, svett, svett.
Och precis som "Mia" säger, de där speglarna i provrummen, alltså.
Man undrar ibland om affärerna vill ha sålt några kläder ALLS!!??
Shit pommes frites, vad jag haaatar att prova, men LOVE to shop!:)
Kramizar

Mia sa...

Fniss... ja du, jag känner verkligen igen mig. Avskyr det också därför blir det sällan av. Sommartid är ju naturligtvis smidigast att prova kläder men nånting måste man ju tyvärr ha på sig vintertid också. Känns som att mina mysbyxor är något jag vill hålla kvar hemma, inte ut bland folk. :)

Kram Mia

alegni sa...

jag hatar också att prova kläder, därför går jag mest i samma gamla lumpor år ut o år in ;)

Vero sa...

Jag gillar inte heller prova kläder. Det är ju som ett helt gympass, så därför handlar jag alltid kläder som jag "tror" mig kan ha... Men det är något fel där, säkert sedan vi blev med i EU. För jag har ju alltid haft 38... och nu går inte det längre. Kan inte förstå. De måste krympt kläderna för jag har minsann INTE gått upp... hmm... eller... Ja, vi lämnar det!

Kommer in för att önska dig en fin helg!

Lallis - liv och leverne sa...

Du vet om att du är hur härlig som helst, va?
Ha en riktigt härlig dag, vännen.
Kram Lallis

Sjabbig men chic sa...

Kan inte annat än att hålla med. Prova kläder i butik är pest och kolera samtidigt och myskläder om långkallingar räknas dit är kanon! Odd Molly kläderna är jättefina!

Kram Lisa

vardagsvitt sa...

kanske kaffebaljan vore att passande namn eller? fniss....
Jag ska inte säja nåt för jag är en riktig kaffemoster själv.
Kläder, ja jag vet inte vad jag ska säja om detta påfund att man måste köpa nytt!!
Ha en fantastisk helg Kram Marith

Vitt och nött sa...

åh va mysigt du verkar ha de! å kaffe ä gott :) fast ja dricker det inte så ofta!

du slår verkligen huvet på spiken när det gäller att prova kläder.. man hittar alltid den snyggaste tröjan EFTER man har kommit ut från provhytten! såå irriterande :)

ha en skön helg!
kram

Grodmamman sa...

Här är en till som inte tycker om att prova kläder! Gör det helst inte, men är ganska nöjd med mig själv när jag gjort det och kommer hem med saker som jag sedan bara älskar att ha på mig!:)
Kram

MODERN COUNTRY sa...

Hei Zinkbaljan!

Som jeg koser meg med dine innlegg, du får meg virkelig til å le :)) Gode deg..
Så vakkert det er ute om dagen, lyst og herlig. Ikke er det for kaldt heller, iallefall ikke her jeg bor.
Ja du, prøve klær. Er det noe jeg hater virkelig mye, så er det det. Alle speil er forskjellige, i noen får du flott figur i men andre ser man ut som miss piggy :(( Trangt og klamt og så klør det overalt. Åja, så blir det elektrisitet i håret av alle trøyer som blir dratt på og av. Æsj! Hmmm, nå hørtes jeg riktig sur ut, og jeg som er i godt humør :))

Takk for titten Baljan, Ønsker deg en riktig trivelig helg, ha det så godt!
Klem Aina

Kathys Home sa...

Haha, slurp slurp hoppas kaffet smakade bra. Visst är det kul med snö när det ändå är vinter...att ta långpromenader och en sväng över isen...hoppas det blir bra väder imorgon så det kan bli en lång härlig promenad...Trevlig helg//kat