16 januari 2009

God Fredag Mina Vänner!
Å tack så hjärtligt än en gång för alla trevliga kommentarer!
Jag blir glad!




Idag har vi haft en strålande dag här!
Soligt och 7 minusgrader!


Man får liksom lite vårkänslor kan jag erkänna.
Det är väl inte dumt!!
Fick ett ryck och ringde en vän
och frågade om vi ska BÖRJA TRÄNA STYRKETRÄNING?????
VAAA!
Nu jädrar tänkte jag, nu blir det "andra bullar"!!!
Jaaa, sa hon då!!
Så vi drar igång till veckan.
Pust & Stön!
En å, två å, tre....huuu...vi får se hur länge vi pallar!
Ha Ha Ha
Näej men jag känner att man måste göra något...
Trevlig Fredag!

21 kommentarer:

Cilla sa...

Tänk, vilka idéer man kan få så här på vårkanten. Lycka till med träningen, jag tänker sätta igång när min förkylning försvunnit.

Kram Cilla

Nettan sa...

Lycka till med träningen! Härligt att komma igång lite!!
Kram Nettan

Millas hem sa...

Go girl!!

Jag kommer också nyss från ett träningspass!
Kram Camilla

Viola sa...

Får väl graturlera med att ta tag i sin träning, något jag aldrig får tid med, men springer ju jämt gm denna stora våning efter varor, och lyfter tunga porslinskartonger och bär det dessutom till posten, så jag får välan min del varje dag känns det som ibland, önskar dig en skön helg med de dina, kram VIOLAN

Sjabbig men chic sa...

Åh, tack för alla trevliga inlägg Zinkis!
Jaså minsann du ska börja träna styrketräning det där fnular jag också lite på.

kram Lisa

Hanna sa...

Åh, vad vårfint du har gjort här på bloggen :)
Supernice!

Sneglade lite på hantlarna... men jag e ju fortfarande sjuk..då ska man inte träna, tänkte jag :P

Trevlig fredagkväll!
Kraam

Angel.Pearls sa...

Mycket vackert å vitt! Styrketräna är bra..Fin helg// Eva

Kerstin sa...

Styrketräning som är så kul, ett bra initiativ tycker jag! Lycka till!

Ha en mysig helg! / Kerstin

♥ Pia... sa...

Hej...styrketräning..njaa...det skulle jag behöva börja med oxå..men det finns ingen zinkbalja som draaar i mej:)..såg i ditt färra inlägg den vackra chiffonjen..superläcker..använder du dej av lackfärg..sidenmatt eller nåt?...önskar dej en trevlig helg..kram..PIA

alicelilly sa...

Kul att börja träna!! Är man två går det så mycket lättare. Vilka fina bilder du har nu igen-jag hoppas du jobbar som fotograf!!!
Haq en mysig kväll!
Kram

Galleri Hönshuset sa...

Hej...Härliga bilder.

Grattis till ert beslut om o börja styrketräna =) (Se inte styrketräning som ett måste bara, som många tyvärr gör), se det som en härlig egentid, umgås, må bra, på med mp3 om gymmet har dålig musik...Du kommer o tacka dig själv när du blir äldre. Skelettet håller mycket längre, musklerna bär dig längre, bra hållning, och du kommer o vara mycket piggare än dem andra gamlingarna på ålderdomshemmet =)Deru!

Ha en underbar helg. Kram Pirre ( Fd gyminstruktör )

Anonym sa...

Tusen Tack för awarden, den värmde efter en hård arbetsvecka.

Kram Annica

Interiörboden sa...

Vilka vackra bilder du visar. Kransen var jätte fin!

Vad kul att börja träna, och att du fick med din kompis också :)

Ha en jätte bra helg.
Kram Sandra

Inspiration i vitt sa...

Hej, nu har jag missat nåt, vilken underbar chiffonje du har herre guuu vad du måste ha slitit med den i alla skrymslen och vrår. Men den blev fantastiskt fin.
Tänk om jag kunde få den blixten i kroppen att jag skulle börja träna igen men icke men jag hoppas att du hänger i heja heja.
Kram på dig/Ingela.

alegni sa...

jaså, du ska gå o bli en muskelknuttA ;)
kram
ingela

Anonym sa...

Hjälp!!!

Jag vet inte hur man länkar i ett inlägg skulle du kunna skriva en förklaring till mig hur man gör. Känner att jag bör lära mig. Jag försökte när jag hade fått awarden av dig.

Kram Annica

Golden&Vitt sa...

Skrattar till ditt inlägg för jag har oxå lovat en väninna i veckan att börja styrketräna ...pust och stön

Guud vad snygg din "byrå" blev, och vilket bra härma tips jag fick, har en gammal byrå i garaget som jag tänkt måla men inte vetat hur jag ska ha beslagen, dom är guldfärgade just nu.Men nu när jag såg din ,vita ska dom bli.TACK för det.

Ha en mysig Söndag/kram annika

Galleri Hönshuset sa...

Hej igen...Nog kan jag ge lite tips, men se till att ni får en bra instruktör som verkligen går igenom alla maskinerna ordentligt, så att man inte gör fel...Det kan orsaka mycket smärta och sjukskrivningar...och det är också jätteviktigt att du berättar för instruktören att du har problem med dem delarna så han kan lägga upp bra övningar för just dig.

Är man nybörjare ska man nog börja med bara maskiner och ta fria vikter sen när du känner att du kan "musklerna"

Se till att träna hela "ringen" Dvs mage och rygg ska vara lika starka... = bra hållning.

Lär dig att lyfta rätt! benen ska jobba mest när man lyfter, jätteviktigt...Böj i knäet, inte ryggen när du lyfter nånting.

Du ska se "stolt ut" när du går...faktiskt...Bra hållning, då får man en stark rygg.
Spänn magen-in med magen utan att överdriva förstås..., upp med hakan-utan att se stöddig ut- =),upp med bröstkorgen, ner med axlarna, armarna ska jobba dem också när man går o inte hänga efter bara...I början känns det här hellöjligt, men det är nog bara du som kommer o tänka på det, andra kommer o tycka att: där går en kvinna som ser snygg ut och är stolt över sig själv =)

Ja, det var lite grann...Vad det gäller dina axlar...träna upp dem precis som dina andra muskler...men förslitningskador är svåra att reparera...det kan ta tid...Gör det ont, gör inte den övningen eller vad det nu är du gör!

Börja försiktigt med vikterna så musklerna, och du själv tycker att det är kul, för det är ju det som är det viktigaste..

ha det gott. Kram Pirre

annashusidingtuna sa...

Träning blir tillslut till ett gift som man inte kan vara utan.
Ett tips är att variera er, alltså inte bara styrketräning utan blanda lite olika saker, typ stepup,aerobic,långa raska promenader och naturligtvis er stryrketräning.
Då får ni en bra mix!
Kram Anna

Vitt och nött sa...

å va kul å skönt å börja träna! å de ä alltid skönt å va två för då kan man peppa varann!

fina bilder du bjuder på! ja längtar också till våren!
kram!

Hon med klackarna sa...

Tack för igår!
Jag har någonting till dig på min blogg.. ;o)