14 januari 2009


Tjingeling På Er!

Nu ska jag visa er ett loppisfynd jag gjorde för några veckor sedan.
En chiffonje står här hemma nu. Mycket grann tycker jag!
Jag målade den vit...vad annars för färg hi hi...:)
Jag är mycket nöjd med den! Det är många gulliga lådor och fack.
Här kommer ett antal bilder!






















Nu har jag lagt en av mina "Favvoblommor" på den. Gladiolus! Jag älskar den blomman, så himla vacker! Jag vet inte riktigt ännu vad som kommer att pryda den, jag är sådan att jag håller på att ändra om- byta plats "titt som tätt". Så ni får säkert se en del olika bilder på det framöver.

Men Hörrni...

... jag måste nog säga att jag tycker att det är himla tråkigt att måla, jag har målat sååå mycket, och nu har jag tröttnat. Men eftersom jag vill ha allting i vitt, så måste jag ju!

Har ni tröttnat eller tycker ni att det är kul?

Den här chiffonjen fick jag måla hur många gånger som helst, jag höll på att bli lite smått galen....sedan är jag inte den som byter kläder så fort jag ska måla....hmmmm....det jag vill säga är att....jag har väldigt många....många.....kläder som det är färg på....och som är oerhört prickiga.......

BARA FÖR ATT JAG ÄR LAT OCH INTE ORKAR BYTA OM JÄMT!!

Hi Hi

Ha det gott mina vänner!

Säg något fint till någon!

Kram

28 kommentarer:

Sabina sa...

Den var snygg! Ser ut som om det kunde finnas ett hemligt lönnfack därinne? Har du kollat?
Du får nog säga till alla att det är modernt med prickiga kläder nu :) Jag tycker också det är tråkigt att måla... men det blir så fint när det är gjort, så ibland bara måste man!
Kram S.

Millygarden sa...

Jättesnygg chiffonje! och vit så klart! har en brun som jag länge tänkt jag ska måla vit! Nu ser jag hur fin den kan bli!

Jo du!..jag måste själv krypa till korset...kan ju bekänna att jag har en del förstörda kläder ja med..är ju för lat för att byta om!

kram Marina

Hanna sa...

SNYGG! Ohh, vad kul med sådär många lådor, o småskåp =D

Men vilket jobb att måla! förstår att du höll på o bli galen =D
Själv har jag målat lite smågrejer idag..inte heller bytt om före..ett till par mysbyxor, och tröja, som är vitprickiga... Och händerna då...orkade inte hämta lacknafta :/

Ha d gott!
Kram Hanna

annashusidingtuna sa...

Men det är helt otroligt, jag har nästan en exakt likadan schiffonje här hemma den har bara inte blivit vit än men snart så händer det!
Visst blir man trött på själva målandet medan man håller på, det är ju det färdiga resultatet som man är ute efter....
Men man blir ju så rikeligen belönad sedan när man väl är färdig!
Vilken vit färg använde du dig av?
Kram kram Anna

Viola sa...

Vilken underbar chiffonje, så himla läcker den blev och vilka detaljer den är utrustad med, ljuvlig! Du målningen står mig just nu upp till halsen, i morgon börjar elddopet, sandpappra ben till 8 st matstolar och grunda dom, sedan blir det ekskänken till helgen och sedan.....tror jag att jag har målat klart för ett tag! KRAM

Anne sa...

Den blev ju bara såååå fin. Den ser onekligen ut att ha något lönnfack =). Tycker att vit är så fint. Skulle själv vilja ha vitt, men... Mitt kök är rött, ena dotterns rum är lila den andra har grå/rosa, hallen är brun/beige/guld, badrunmmet iof vit/svart... Kommer inte ifrån all färg.

En dag kommer det att bli vitt ;)

Anne

heavenandearth sa...

Vilken underbar chiffonje!!
Vilka vackra beslag o små detaljer.

Kan hålla med dig om det där med att tröttna på att måla...
Önskar det kunde räcka med ETT lager! Ibland kan jag känna att jag e helt inne i mitt målande o sen... bara tröttnar jag o vill inte ta i penseln...
Då pysslar jag med någe annat ett tag.. så kanske lusten dyker upp igen!
Har har två stora projekt som jag VILL ha färdiga...men det tar emot att sätta igång...

Men du har jobbat på o resultatet blev underbart!

Massa me Kram!
Iréne

Nettan sa...

Å du så fiin den va! Massor av små detaljer..som jag anar var himla käcka å måla!;-) Har oxå målat på längden å tvären ett tag, oxå dålig på att byta om, å oxå liite trött på´t förtillfället!! ..men som sagt vill man ha det vitt så ä det bara att bita i det sura äpplet!! Fint blev det i alla fall!!

Kram Nettan

Sjabbig men chic sa...

Jag tänkte precis det när jag började läsa: Men herregud vilket jobb!
Och nej, jag tycker inte att det är ett dugg kul att måla, jag är otroligt imponerad av de som gör det. Och jag är ännu mer imponerad av dig som har lessnat med ändå gör det!;)

Kramar från Lisa

vardagsvitt sa...

Snyggt, så vackra bilder och min favvo blomma oxå!
Vad använder du för färg?
Tycker det är svårt att hitta en som är lätt att måla med.
Kram Marith

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Jättesnygg chiffonje!
Det du skriver är som om jag själv hade skrivit det....Hade inte kunnat gissa att det finns fler som mig...ler

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Jättesnygg chiffonje!
Det du skriver är som om jag själv hade skrivit det....Hade inte kunnat gissa att det finns fler som mig...ler

Lallis - liv och leverne sa...

Jag säger bara ...WOW!!!
Jösses och herreminje så snygg chiffonje.
Och dekorationen med Gladiolous - så fin.
Kram och ha en fin kväll.
/Lallis

mig & alice sa...

Hahhahaha...jag ska minsann tala om för Janne att det inte baaara är jag som målar med min "vanliga" kläder!
Kan du gissa hur mycket kläder, skor, strumpor...tom. trosor jag har vitprickiga???!!!

Jadu...har jag tröttnat på att måla??
Håll dig i stolen nu. JJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!

Jag måste ju måla ibland flera ggr i veckan då jag valde så korkat yrke, hihihi...närå, jag älskar min butik och mitt jobb men jag skulle helst vilja slippa måla ;-).

Din chiffonje var gudomlig!!! Vad snyggt det blev när du målat över beslagen, skitasnyggt!!

Näru, nu måste jag gå och ta hand om den där väskan.
Meeeeeeeeeeeliiiiiiiiiiiiiiiiindaaaaaaa...hör du vad den ropar högt, nästan lite ilsket nu.

P&k
Melinda

Sara Mårtensson sa...

Vad fin den blev! Men oj vilket jobb med alla de där lådorna!!! Förstår om det blev lite trist att måla allt det där.

Jag har faktiskt ett par målarbyxor, en målar t-shirt och en målartröja. Skulle inte klara mig annars och det är så skönt att inte behöva vara försiktig. Man kan till och med torka av färgen från händerna på byxorna utan att det göra något. Smidigt tycker jag :-)

Kram Sara

alegni sa...

jättefin! vi har en del gamla möbler hos svärmor som i framtiden skulle bli fina som vita, men vi har ingen plats för dem här hemma! man borde kanske bygga ut... ;)
jag byter alltid kläder när jag ska måla, jag känner mig själv för bra för att inte göra det ;)
ha det gott!
kram
ingela

faster atta sa...

Oj vad du har varit flitig med penseln! Möbeln blev verkligen jättefin!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad FIN chiffonje!!! Jag har alltid drömt om en, tänk så spännade möbel det är, har man tur finns det lönnfack och tänk om man skulle snubbla över gamla kärleksbrevunder ena lådan... *DRÖMMER*

KRAM från Eva

Kerstin sa...

Hej på dig!

Hittade hit via Annas hus... Vilken fin blogg, och vilken underbar chiffonje! Förstår att det tog evigheter att måla den, men fin blev den! Jag har samma problem här hemma med prickiga kläder... *latmask*

Ha det bäst, kramar Kerstin

Anonym sa...

va fiiiint! Vad målar du med för färg? Lack, glans mm?
/Eva

Malin sa...

Vilken snygging.
Var på loppis för några veckor sen och såg ett liknade skåp för 500-lappen.
Jag slog aldrig till för vi har ingen plats, men gissa om jag skulle vilja ha!!!

Mia sa...

Hur fint som helst blev i alla fall resultatet. Kan verkligen förstå att det tagit sin tid.

Nej, jag tycker inte att det är sådär vrålkul att just måla men när men ser resultatet så går det ju inte att låta penseln ligga. :)

Kram Mia

Anonym sa...

Snubblade in på denna underbara blogg. Vilka fina bilder och rolig text. Blev sittande och bara njöt.
Kram Nettan mamma lycklig

här är gudagott att vara sa...

Vitt så klart, den blev fin fin.
Haregott i helgen!

Målargården sa...

Såååååå himla fin den blev och ännu vackrare med de blommorna. Visst är det en underbar blomma.
Dina bilder ser riktigt våriga ut tycker jag. Jättefint./Eva-Mari

Maliva`s verden sa...

Oh så vakkert...He-he,ja jeg kjenner meg igjen der...kan bli for mye maling også.Har faktisk et kjempe prosjekt foran meg.Så ta gjerne en titt innom meg i ukene som kommer.Fantastisk vakker blogg du har:O)Klem fra Maliva

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Jag säger bara ååååååh!

Jag har en liknande fin byrå som jag inte får måla för att den är hans mormors! jag ska visa dessa bilder så får vi se om det kan ändra honom!

Hälsningar Sanna

Ps. Jag länkar dig! Jag vill tillbaka och syna din blogg!!! =)

Anonym sa...

I really love your atmosphere all in white ! i'ts so fresh !