4 januari 2009


Där björkarna suuuuuusa sin milda soooooooommarsånggggg……


Ja ni, det är tur att det finns björkar när en idé for in i skallen på mig! Kände då för att pyssla så jag gav mig upp till morsan & farsan för de har björkar på tomten!
När jag väl hittat en stege, som var rätt så ranglig vill jag lova, så klättrade upp för att knipsa av lite grenar, de sitter ganska högt uppe……..
Såg då att granntanten stod i fönstret & tittade. En liten gullig tant! Jag såg hur hon tänkte…
-Vaaaaad ska hon göra nu dåååååå?
Hon ska väl inte ge sig upp på den där stegen?
Inte ska hon väl till att ”bygga en kojja nu inte när det är så kallt”….
...eller ”ska hon sätta upp en fågelholk kanske”, kooo koooo!
Där fick du!! :)
Näej, lilla gumman, jag ska bara ha några grenar ..........!

När jag hade fått tag på tillräckligt mycket grenar skulle jag sakta kliva ner från stegen….ja, det var ju inte så högt, inga kilometer om jag säger så…. men ändå….vid näst sista trappsteget slinter jag på något konstigt vis...???
…..jag landar naturligtvis PÅ BACKEN MED EN JÄDRA DUNS !!!
Huuuuuuu!
Vilken syn!!
Hjälp, såg någon mig nu, jag tittade mig omkring.
Näej, tror inte det….
Jo, då hör jag någon….
-Halllllå!!! Gick det bra med dig?
GRANNEN I FÖNSTRET var det!
–Jaaa, det gick bra! Det var ju inte så högt som tur var!
Tack för att du frågade sade jag!
Ja, jag såg dig genom fönstret….

JO, JAG HAR SETT DIG MED, ÄLSKLING, :)

tänkte jag säga…men jag sade inte det…som sagt hon är faktiskt väldigt, väldigt gullig! ;)


Men i alla fall för att återgå till pysslandet….
jag snodde ihop ett gäng med hjärtan (jag älskar hjärtan hi hi),
både stora och små!!
De blev lite spretiga, men det tycker jag bara är charmigt!
Å så slängde jag på lite färg, lite slarvigt!
Nu har julen åkt ut här och då fick de ta plats efter kransarna som satt på stolarna förut!
De finns överallt i hemmet nu!! Hjärtan alltså!
Var man än går så möts man av ett hjärta…..

Tyvärr så tog batteriet slut i kameran när jag höll på att fota….så det kommer några mer hjärtan-bilder till här framöver!

HJÄRTA PÅ ER!

29 kommentarer:

sorenolsson sa...

hej.
kul att du tittade in hos mig.

jag tror att man så ofta man kan ska klättra i träd.
bara för att man kan.
och vill.

och jag gillar också hjärtan.
både inuti människor, som metafor och som dekoration.

må så gott!

Anonym sa...

Du är som jag älskar hjärtan, vad fina dom blev rolig idé. Nästa gång jag flyttar får det bli ett hus med björkar på tomten.

Kram Annica

Nettan sa...

Hihi..vilken rolig historia..tur att det gick bra i alla fall! Å hjärtana var superfina!! När du skrev Tankens kraft så trodde jag att det var den boken du menade, det är en new age bok som jag läste för flera år sedan när alla de där andra new age böckerna var poppis, tex den nionde insikten..kommer tyvärr inte ihåg vilken författare det var och boken har tyvärr försvunnit i alla flyttar! Kanske kan söka ngnstans på titeln?? Lycka till
Kram Nettan

Fru Bes Blogg sa...

haha de hade jag velat sett, jag som älskar skadeglädje :-/

Dom vart ju supersnygga, ska nog försöka mig på ett eget hjärta faktisk, va bra det är att du kommer med ideér som jag sen kan sno hehe!

//Fina

vardagsvitt sa...

Men så finurlig du är! De var ju jätte vackra i all sin enkelhet.
Inte skulle de få hänga still på nån stol här hemma för jag har ju som sagt en pillerman på 5 år som ALLTID bara ska titta på allt!
Ha det bra och klättra nu inget mer!! *fniss*
Kram Marith

alicelilly sa...

Vilka fina hjärtan, tror jag ska härma dig om jag klarar av det. Det blir ju lite tomt när man tar bort julen...tur att man får lite fina tips från dig!
kram på dig1

Maria sa...

Jag vill ha dina fina stolar!!!

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, die Herzen sind wunderschööööööööön!!!!!!!!!!Liebe Grüße aus Deutschland,Elke.

mig & alice sa...

Men Zinkbaljan då!!
Jag tror att din blåmärken i baken är nöjda över att du gjorde så vackra kransar ;-).

hohoho...vad du är hääärligt galen människa...jag börjar nästan att fundera hur diu är på golfbanan...jag menar, det finns ju så himlans mycket regler om hur man får vara eller inte vara där. Jag ger mig 17 på att du skriker kantarell eller myrslok istället för Fore...fast du kanske aldrig slår snedslag??

Nu fick jag läsa några inlägg igen eftersom jag har varit så torr och tråkig i några dagar och hållit mig borta från datorn. Och vet du...Ett nyårslöfte har du ju faktiskt infriat redan...att skicka ett kryapådig kort till mig.

Du är ju bara heeeelt underbar!!!
Tack så väldans, väldans mycket!!!

Men duuuu, är det den, the Sören Olsson som jag tror att det är??? nu måste jag gå och kolla....ääääälskar att läsa hans böcker för ungarna...jag skrattar nästan mer än dem.

Hohooooooooo, tack ännu en gång du söta vän.
Kraaaaamar i massor och blås i baken.
Melinda

Eddan sa...

Vilken sommarlängtan jag fick när jag läste "där björkarna susa". Det behövdes med tanke på att det är bister vinternatt här (har pendlat ända ner till -25 grader) *brr*

Vad gör man inte för konsten, klättrar i träd och har sig. Tur att du inte slog dig fördärvad!

Vackert blev det i alla fall!

Må så gott - sitt på en kudde ;-)!

Kram från Anette

heavenandearth sa...

Halloj!

Vilken härlig idé!!
Det där tror jag att jag oxå vill prova!Fundrar på vart jag ska få tag på kvistar... men de löser sig nog.. ;-)

Samlar oxå på hjärtan, dom ger sån härlig känsla, tycker jag. Kan inte riktigt förklara.. tycer bara så mycket om dom!

Ha en jätteskön måndag!!
Kram! Iréne

alegni sa...

tur att det inte gick värre när du störtade ner från trädet ;)
snygga hjärtan. vill också ha, men brrr... vem vill gå ut i den här kylan...
kram
ingela

Anonym sa...

Hej
Vilka fina hjärtan. Mina katter hade hade älskat dem, minst lika mycket som jag. Fast vi har lite olika sätt att se på det där med blommor och dekorationer. Suck. Vilken syn för granntanten när du dråsade i backen. Först blir man rädd och när man ser att det har gått bra så blir man så full i skratt. Jag såg att Nettan hade skrivit om " Den nionde insikten". Det är James Redfield som har skrivit den.
Jag blev så förtjust i dina stolsöverdrag. Var hittar man sådana? Kan inte bestämma mig om jag skall försöka sy själv eller köpa. Jag har så fruktansvärt mycket idéer just nu så jag vet inte var jag skall börja.
Kram Mia

Nygammalt sa...

Sååååå snyggt!!!! Du är en mycket fiffig kvinna.
Och så mycket kärlek det finns hemma hos dig. Mysigt.

Klart tanten måste få kolla, du gjorde säkert hennes dag ;) *fniss*

Kram på dig.

Anonym sa...

Hejsan svejsan!

Fina hjärtan!

Jag har gjort en krans som hänger ovanför öppna spisen.
Det är fint tycker jag!

Ha en trevlig trettondagsafton.

Kram Bodil.

Hon med klackarna sa...

Ha ha hjärta på dig åxå vännen!
Jo jag måste ju passa på att skriva MASSOr nu när jag har kommit upp ur soffan å takdroppet från näsan gett med sig..blev ju så "halt" på tangentbordet annars... ;o)

Himla söta hjärtan du gjort! Kanske ska försöka att hitta lite grenar jag åxå å ha istället för kransen på dörren... hm. Men får bli lite varmare ute först.

Kram

Viola sa...

Vilken härlig kreativitet med livet som insats...förstår att tanten blev nervöser, men det blev ju så himla fint dina hjärtan när det kom på plats, ha en skön kväll, VIOLA

Cilla sa...

Jättefint! Vilken trevlig idé. Nu ska jag leta björke.

Kram Cilla

Fru Bes Blogg sa...

ja visst är dom bra, och den låten är den BÄSTA!!!! var på u2 på ullevi för typ 3år sen, var du? helt fantastikst!

/Fina

Anonym sa...

Tack för tipset om stolsöverdragen. Jag tror att jag har lyckats hitta en återförsäljare så det lutar starkt åt att köpa.
Kram Mia

Mjuka sa...

Fina hjärtan!! Har faktiskt gjort liknande
kram Malin

Mia sa...

Vilken bra idé att ha lite färg på de söta hjärtana. '

Vi har flera gigantiska björkar på tomten men jag tror inte någon av våra stegar räcker till för att komma åt grenarna. En promenad i skogen imorgon kanske... bus...

Kram Mia

Fru Bes Blogg sa...

självklart är du den första som får reda på om U2 kommer. Min sambo är helt galen i dom så han har stenkoll!!

//Fina

Inspiration i vitt sa...

Hahaha så roligt du skriver jag höll på att skratta ihjäl mig.
Tur att du inte slog dig.
Dina hjärtan är så attans gulliga och passar perfekt på dina stolar och vad mysigt att du har gjort så många, man kan inte få för många hjärtan inte.
Kram på dig/Ingela.

annashusidingtuna sa...

Det kommer att passa så fint till alla hjärtans dag pysslet som du har gjort!
Men hur gick det med baken ? Inga blåmärken hoppas jag?!
Kram Anna

Anonym sa...

Tack för din kommentar. Din blogg är alltid kul att kika in på. Hoppas att det är OK om jag lägger in dig som en av mina favoriter på min sida.
Kram Mia

Anonym sa...

Vilka fina hjärtan. Och tur att du har en sån snäll granne!

Jeanette sa...

Jättefina hjärtan, det var kreativt och bra gjort.
Kram
Jeanette

HAGENS VITA VARDAG sa...

URGULLIGA HJÄRTAN OCH FRAMFÖRALLT FIN BLOGG! DU SKRIVER OM SÅN'T SOM KOMMER FRÅN HJÄRTAT...= )
KOMMER FORTSÄTTA TITTA IN HÄR!

ALLT GOTT!