1 februari 2009

En Utmärkelse och en Utmaning!



Ja, en utmärkelse till...
WoW! Så Skojigt!
Då får jag tänka till igen…hi hi.
Fick den av ingis med härliga bloggen
ingis-ingis.

Tack Tack!

Min ”kan ej vara utan lista" är följande 5 saker..

MJÖLK I KAFFET. Det går inte att vara utan, blir inte alls lika gott utan….då är jag hellre utan kaffet…

MÖSSAN OCH
KAlLLSINGARNA .
På vintern då. Jag vill inte fryyyyyyysa .

LANTLIVS TIDNINGEN! Vem kan vara utan den?!

TOAPAPPER. Det….kan man inte vara utan….:O Hur skulle det gå då…?

BILEN. Såklart, den som tar mig ut i FRIHETEN! Wiiieeeeee!

Jag har faktiskt EN till och det är…

MAMSENS GODA NOUGATRUTOR vid våra fikastunderna!

Här följer receptet:

300 g smör
9 dl havregryn
1,5 dl hackad sötmandel
1,5 tsk bakpulver
3 dl socker
1 ägg

Glasyr:
1 pkt mjuk Nougat

*Smällt smöret i en stor kastrull.
Blanda i havregryn och låt det stå några minuter. Blanda i mandel, bakpulver, socker och ägg. Tryck sedan ut detta i en långpanna. Grädda i ca 10 minuter på 225 grader.
Ta ut och hyvla sedan på nougaten på kakan innan den kallnat. Ställ den sedan kallt.
Mmmmmmm


Nu har jag grunnat vilka jag ska ge utmärkelsen till OCH det blev de här goa bloggarna!


Sedan fick jag en...

...UTMANING

av härliga bloggen husetvidhavet. Tack till dig!


Att berätta 7 saker om sig själv, alldagliga och oväntade. Utmana 5 personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor. Låt dessa personer få veta att dom blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.


1. Jag kan bli tokig på bruksanvisningar. Det tar för lång tid, jag vill att någon ska säga gör så och så!!!

2. Tycker om att skicka kort till nära och kära för att göra de glada. Gör det ofta!

3. Har blivit en hurtbullle. Hoppas att jag fortsätter med det ett tag och inte tröttnar....:O

4. Måste ha en Lördags-Harry-Boy varje Lördag! Tar Lördagsturen till Coop Extra. Ställer mig i kön och väntar så snällt som alla andra gör. Under tiden jag står och väntar så tänker jag på den ”Stora Vinsten”! NUUU kanske det är dags!!!!!!!
Nu vet de i kassan vad jag ska ha…-Jaa, det är du som ska ha en Harry Boy för 50 kronor va? -Japp! Säger jag då.

5. Är en liten Godis-råtta……

6. Måste hela tiden ha ett projekt på g, men har oftast många projekt på g…..

7. Måste gå runt och tända massor av ljus på morgonen innan frukosten. Blir sådan mysig stämning….även på kvällen. MASSOR med ljus. MASSOR!!!!! Ljuskontot är högt!

Nu utmanar jag dessa mysiga bloggar!

www.nyanotta.blogspot.com
www.hjartefrojd.blogspot.com
www.drommarochverkligheter.blogspot.com
www.kyrkvagen.blogspot.com
www.lill-buddha.blogspot.com


Med risk för att bli tjatig…men TACK igen alla ni som besöker mig och alla NI Nya besökare!! Kul!!


Var rädda om varandra!

17 kommentarer:

ÅSA sa...

Tack för utmärkelsen / utmaningen! Jag fick en söt utmaning från min lilla systerdotter, tänkte att du skulle få vara med på den :) Frågorna finns på bloggen! Ha en skön söndag!

Anonym sa...

Hejsan svejsan!
Tusen tack för utmärkelse och utmaning, vad skoj!
ha en underbar söndag!
Kram Bodil.

Sjabbig men chic sa...

Grattis Zinkis! Kul med de där 7 sakerna om di själv och de där fem du inte kan vara utan de hade jag kunnat skriva själv!

Kram Lisa

Viola sa...

Härlig läsning, nu vet jag lite mera om zinkbaljan, fniss...ha en skön söndag, kram

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig. Nu vet vi lite mer om dig också =)

Hur går det med träningen nu?

Nu har våran vattengympa satt igång, och när man står där på kanten och instruerar och hoppar så får man sig ett rejält träningspass. Hade sån träningsvärk sist i flera dagar...men men det hör ju till när man rör på sig...

Härliga bilder du visar och underbar text, jag blir glad i hela själen och kroppen...Positiv energi, det är vad du förmedlar i din blogg =)

Ha en härlig söndagkväll. Kram Pirre

Galleri Hönshuset sa...

Hej igen...

Två ggr i veckan är alldeles perfekt och med tanke på promenader på det, så kommer din kropp att må prima =)

Vattengympa är också ett bra alternativ som kompletterinsträning om man har ont. ( Dock utan jobbiga redskap om axlarna strular...)

Vattengympan ger inga "stötar", du landar mjukt, och man får vatten massage hela tiden och du slipper slaggprodukter såsom mjölksyra o dyl.

Kram Kram...

heavenandearth sa...

Hejsan!
Alltid spännande att veta lite om den som finns på andra sidan! Kul!

Lycka till m Harry!
Hoppas att du vinner storslam!!!

Kram!
Iréne

Tantbruns sa...

Lite creepy men jag brukar vara in på din blogg å kika & har nog inte lämnat någon kommentar någon gång vad jag kan minnas....men när jag satt vid datorn tidigare idag så funderade jag på att jag skulle lämna en kommentar om hur sjukt rolig jag tycker att dina inlägg e...man lever sig verkligen in i dina berättelser å man ser framför sig hur tex du å din kompis ligger där i snön å gör snöänglar när postbilen åker förbi & du taggar till över snöbollen*asg* eller när du druttar på ända när du klättrar på stegen i trädgården*hihi*

Tanke överföring eller???
Här kommer kommentaren i allafall:-)
Kommer att kika in med jämna mellan rum...å kanske lämna fler handavtryck!
Kramar A

annashusidingtuna sa...

Kul att få veta lite mer om dig!
Det ska absolut vara mjölk i kaffet!!
Kram Anna

alegni sa...

tackar så mycket för utmärkelsen, o för utmaningen, den ska jag väl klara av ;)
kram
ingela

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej_!

Alltid lika roligt att kika in här.
underbar läsning.

du gör mig på så gott humör!!!

Kramizz Nilla

japp sa...

Hejhej.. tack för ditt inlägg..
Joo, skönt att hörseln var i behåll, de trodde jag faktiskt inte.. tur vi får börja gå på koller iaf.

Så rolig utmaning.. visst är de kul me sånt, å alla awarder som finns här å där. Roligt å kunna uppskatta sina bloggvänner på olika sätt.

Så fin blogg du har.. jättefin text me, får man fråga vad det teckensnittet heter?

Hoppas du får en fin dag..kram på dej.. Helén.

ps. jag lägger gärna till dej bland mina länkar, går de bra?.. kram

millandante sa...

Vad roligt! Eftersom jag inte varit här inne förrut så gick jag på det där med furumöblerna direkt! Hahaha...
Tack för din kommentar inne hos mig!
Kan inte riktigt se mig mätt på din underbar bild av de vita Gladiouserna...
Nu ska jag kika runt lite mer inne hos dig!
Ha det bra!

Jenny sa...

Hej! oh vad du e snäll...tänk att jag skulle få en utmärkelse!!
Tusen tack!!
Jag har bara ett litet problem jag vet inte riktigt hur och vad jag ska göra med bilden!!
Som du vet är jag ju helt ny på detta och när det gäller datorer så känns det som om jag var en stenålderstant!!
Jag ser ju att man ska länka och så men du vet jag vet inte riktigt hur..........
Så jag skulle behöva lite tips.....
Nu vaknar min lilla kille!!
Stora kramar till dig!Jenny

Maria sa...

Den utmaningen tackar vi förstås för!! Oj oj oj måste klura, sju saker om mig. Det blir ett inlägg när jag funderat färdigt. Bamsekram på dig!

vardagsvitt sa...

Roligt att du gillade utmaningen men länken till mig blev lite galen..... rolig men fel för det finns tydligen någon som har HUSETvidhavet jag har ju HUSvidhavet, riktigt lustigt!!
Kul att läsa alla utmaningar.
Kram Marith

Drömmar och verklighet sa...

Tack för utmaningen Det var spännande och skoj att få skriva en liten novell Tog ett tag men nu är den där. Ha en underbar torsdag/KRam Carina