7 januari 2009

Sommar, sommar soooooommmaaar...
det är dans i folkets paaaaark....
Jag längtar...



till våren och sommaren som attan, det tror jag ni med gör! Visst!
Jag har inte fel, va??? ;)
Tänkte väl det!
Då man med glädje får hänga tillbaka den.....tråkiga....trista.....tunga...Vinterjackan!


...och istället så plockar man fram de fina, rosa träskorna som man blir glad av att gå i, man tar fram den tunna vårjackan,
ja ni vet!
Vilken go känsla!
Uj!

Man packar picnickorgen och ringer runt till vänner och bekanta....HÄNG MED PÅ PICNIC!!!!


Man sitter ute till sent på natten! Å doftar på alla vackra blommor som finns...



Man grillar så doften av grillat känns långt, långt bort!


Man vevar ner rutan på bilen och spelar hög musik...hi hi hi
(inte så högt.....)
:)



Tänk första mjukglassen vid "kjorren"
...Mmmmmm

...sol och bad vid stranden....uj vad jag längtar....



De här härliga bilderna är från Zetas Trädgård!
Dit ska vi!!!!!
Flera, flera,fleeeera gånger!
Hej Svejs!

30 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar redan när jag ser dina ljuvliga sommarbilder. Visst lever man ett annat liv på sommaren när man kan vara ute och göra en massa roliga saker utan att frysa halvt ihjäl. Jag längtar efter värme så att jag kan släpa ut möbler och börja måla, VITT VITT ska det bli
härhemma.
Kram Mia

Lilla huset på prärien sa...

Längtar tills jag får bygga ett sådant där vackert växthus... :)

Hon med klackarna sa...

Jo vem längtar inte till sommaren? Suck men det känns som om det är långt kvar. Men lite närmare eftersom julsakerna nu plockas undan ;o)
Men vill ha det lite varmare ute redan nu, var inte skönt att cykla till jobbet i morse... brrr

Elisa Day sa...

vilka härliga bilder! Precis vad jag behöver, det är -28 ute så härligt att drömma sig bort. Kram

♥ Pia... sa...

Oj då ..ja de var minsann sommarsurr det:)..härligt..du jag undrar på de där fina hjärtanen du gjort och målat vita sen..hur gjorde du?? om man får fråga det:)..de var såå läckra....Ska kika en gång till för att se OM jag kan klura ut ändå..tjing..PIA

Viola sa...

Tack säger jag!!!!Välbehövligt i dagens kyla, längtar så, brrrrr, ljuvliga bildr att glädjas åt, vi är ju faktiskt på väg dit...kram

Hanna sa...

Åh, vilka härliga sommarbilder du bjuder på! Längtar verkligen tills jag får kliva barfota ut på gräsmattan, direkt från sovrummet.. :)

Kram!

Nettan sa...

jaa åå vad jag längtar! Vilka underbart härliga bilder! Skulle besöka Zetas när jag var i Stockholms trakten sist..men tror du inte på tusan att det var stängt för renovering!! Attans!!
Kram Nettan

Hemmalycka sa...

Åh vilken härlig sommarkänsla jag fick, tack
Kram Åsa

Anonym sa...

Vilka härliga bilder, det känns som sommar när man tittar på dem. Vist längtar man men jag tycker det är väldigt härligt nu, snart kommer våren underbart.

Kram Annica

Annika Christensen sa...

Det där var verkligen en längtans berättelse. Du får mig verkligen att tänka på sommaren.
Var det ditt växthus man såg i en bild?
Fast jag tycker tiden rulla på rätt fort.
Ha det gott
annika

Annika Christensen sa...

Det där var verkligen en längtans berättelse. Du får mig verkligen att tänka på sommaren.
Var det ditt växthus man såg i en bild?
Fast jag tycker tiden rulla på rätt fort.
Ha det gott
annika

Målargården sa...

Hej hopp Zinkbaljan....vad det går!
Sakta i backarna, vi har en underbar vinter och vårvinter framför oss som vi inte får missa med massor av skidåkning och grillning och många picknickar ute på de vita vidderna.....seeeeeeen kan våren komma med sin värme och spirande grönska. Tjingeling!
......fast bilderna var jättehärliga/ Kram Eva-Mari

Les Cotrions sa...

Wonderful summer photos! i'm dreaming sunshine, beach and long days outside!!!
hugs,
Vale

My home is my Castle sa...

Ååå så nydelige bilder...
jeg lengter etter sommer og sol jeg og ;)

Hedigvis har solen snudd og vi får lysere dager... snart ;)

Klem,Kari

mig & alice sa...

SOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMAAARRRRR!!!
Längtar jag efter när jag ser dina bilder, hejhopp, vad härligt.
Det är underbart att tänka att varje dag som går är ljusare nu...fast när det har varit som nu med över 20 minusgrader så har man ju svårt att förstå att vi snart är där igen...för fort går det ju...alldeles för fort livet.

Då är det bra att omge sig av människor som du. som får en att skratta varje dag och som kanske , bara kanske...vill njuta lite extra av livet som du verkar göra härliga, roliga zinkabljevän :-)

Pöös på dig.
melinda

mig & alice sa...

hahaha,telepati...vi skrev nog hos varandra samtidigt!
Jaja, då får väl jag gå och lägga mig också då.
Sussa sött och skriv i smnen.
Kramelikramruttenbanan

Anonym sa...

Kul inlägg! Ja, vi längtar alla till sommaren! Snart måste jag dit i tankarna - ska skriva ett reportage. Fin blogg med härliga bilder!
Välkommen att titta in på min!
Mia

alegni sa...

men fy, så där får man väl inte retas - det är ju mååånga lååånga mååånader dit än (fast tack o lov går tiden fort numera)!
kram
ingela

Drömmar och verklighet sa...

Ja jag längtar till när man kan vara ute och fixa i trädgården men det dröjer ett litet tag, till i maj. Kort och intensivt blir det då men härligt/Kram Carina

Sjabbig men chic sa...

underbara bilder! Och vilken fresterska du är. Ja, jag längtar!
Har du rosa träskor? Det skulle jag med vilja ha.

Kram Lisa

Cilla sa...

Fy, vad du kan retas....

Kram Cilla

Designe sa...

Jätte- jätte fina bilder och inspirerande!...men inte vill jag ha sommar än inte! Jag älskar vintern och hoppas den blir kvar till slutet av mars! :) Kram

Gnistrande snö sa...

God fortsättning på det nya året!

Oj så många härliga bilder du visar, mycket inspirerande men själv kan jag liksom inte få nog av snön just nu :-)

Kram
Katarina

linéa sa...

Ja, nu längtar jag ännu mer.
Vilka underbara bilder från Zetas.
Jag kommer oxå åka dit.

Fru Bes Blogg sa...

och jag längtar till våren!! tycker det är helskönt när solen skiner och snön smälter och man kan ha en stickad kofta på sig...och brillorna förstås hehe!

/FINA

Lallis - liv och leverne sa...

Men så jag o ckså blev sugen nu när jag ser bilderna:)
HÄRLIGT!
Kram Lallis

ÅSA sa...

Uj uj uj...har precis kommit hem från värmen och har svårt att vänja mej vid vintervädret...Nu känns det ännu svårare...ett par månader till så kan man i alla fall lapa lite vårsol...Längtar, längtar...Har du haft en bra jul- och nyår??? Åsa

anna of sweden sa...

Inte nyttigt att läsa det här inlägget.
NU längtar jag ännu mer ...

Anonym sa...

Vilka fina foton :-)