25 januari 2009


Söndag igen!



Knabbt så man hinner reagera så är helgen slut!
Fick så fina tulpaner i går.



Tusen Tack!


Näej ni, nu ska mysdressen på, sedan blir det att hoppa upp i soffan och knapra morötter & vicka på tårna!

Nytt liv nu!
Nu är det morötter, äpplen, päron och "sådant" som står på matlistan!
Sist jag var till affären så köpte jag många, många påsar morötter!
Då fick jag frågan om jag har köpt häst!
Näej…JAG är en häst... hiiiii sade jag då!




Åhhhh, snart är det Mia & Clara!

Jag älskar dem!


Bild lånat från nätet.



Förresten...

... har ni hört talas om den ryska spikmattan?



Så här ser den ut.

Den som ska göra en pigg.
Jag köpte en sådan förra året och har legat ytterst lite på den, men nu har jag tänkt att jag ska ligga MYCKET på den!
Den gör så att du får energi.
Wiiiieeee!

Tänk vad energi jag ska få. Mattan och all träning!!!!
Var ska jag göra av all energi???

Ser ni någon som far omkring som en en virvelvind framöver, då kan det vara jag!
Vem vet, jag kanske öppnar sisådär en 10 webbutiker här framåt sommaren.

Va?
Man vet aldrig....
Hi Hiiii


Jag har tagit reda på lite information om mattan, OCH jag tror på detta.
Jag gillar att prova nya saker.


Det blir som en akupunktur behandling.
Den löser upp blockeringar, både fysiska, emotionella och mentala.
Den frisätter endorfiner hjärnan.
Endorfinet lindrar smärta och blockerar smärtimpulserna på ryggmärgsnivå.
Därför är den ett bra hjälpmedel vid rygg-nackvärk-ledvärk och stelhet.

Även frisättning av ”lugn och ro” hormonet Oxytocin i hypofysen, vilket leder till att man blir mera avslappnad.
Därför är mattan åxå bra emot stress, muskelspänningar, sömnlöshet, spänningshuvudvärk, och trötthet.


Visst låter det bra!

Jag kan säga att det gör J…..GT ont de första 5-10 minuterarna, sedan börjar det pulsera och efter det känns det jättehärligt!

Första gången ska man inte ligga själv.
Man kan bli yr och svimma.
Man ska bara ligga 10 minuter första gången.

Nu ligger jag ca 30-40 minuter.
Mattan kostade 695 kr.
Jag köpte den på Hälsokostaffären.


Sören har åxå en (han har åxå skrivit om den. 10 januari och 21 januari ) .


Finns det någon mer som har en sådan matta?
Isåfall, vad tycker ni om den?

Näej ni, slutpratat om mattor!


NU BLIR DET SNART MIA & CLAAAAAAARA!!!

Let´s Go!


Hoppas du får en härlig vecka!
Kram

9 kommentarer:

Fru Bes Blogg sa...

spikmatta hmmmm näää jag hoppar nog det sörru bruden! guud va vårigt det är med tulpaner, jag längtar tills snön smälter och solen gassar!

/Fina

Nettan sa...

Hallå hästen!!Hihi..du skriver så roligt så man blir alldeles glad!!
Men det där med spikmatta..det vettekatten! Hoppas få en vidare rapport efter ett tag!
Kram Nettan

Anonym sa...

Jag har en vanlig kamera "ricoh", när jag köpte kameran så ingick det ett program "Irodio Photo & Video" som jag fixar till bilderna med, superbra.
Härligt inlägg man blir glad av att läsa vad du har skrivit.

Kram annica

heavenandearth sa...

Halloj!

Det där lät ju spännande, spikmatta... skulle faktiskt vara intressant att testa.. kan tänka mig att man kan få bra effekt med tiden, när kroppen vant sig o man kan slappna av ordentligt..

Blev så himla glad av dina tulpanbilder!!
Älskar verkligen den blomman!! Kallar den för GladBlomma!! Just nu har jag en bukett gula hemma.. Men tycker dom är vackra i alla färger!

Ha en skön vecka o käka inte för många morotar...så du slutar som en orange häst...! *ler*

Massa me Kram!
Iréne

alegni sa...

jag har en sådan spikmatta, fast rysk är den väl inte, snarare indisk, eller?
anyway, både jag o gubben störtgillar den o vi brukar ofta somna när vi ligger på den. fast jäkligt ont gör det nog de första minuterna, men det får man ta :)
kram
ingela

Elisa Day sa...

Har ingen sån matta, men skulle vilja köpa en. Har hört att dom ska fungera bra om man har värk mm. ha ha skrattar åt dina morötter och att du kallar dig häst :D

Anonym sa...

Nu kan du kalla dig "fakir" om du klarar av att ligga på spikmatta. Man skulle kanske våga prova en sådan där "matta". Låter lite spännande. Får man så mycket energi som du säger hade det inte varit så tokigt.
Kram Mia

Anonym sa...

Hej
Jag har just en sån´matta som du och är nu beroende faktiskt!Inte började jag med 10min inte...somnade vid första försöket.Fantastiskt härligt som avslappning.Rekommenderas verkligen!//Lena

Jeanette sa...

Ja visst är Mia och Klara HELT GALET SJUKA, JAG SKRATTADE SÅ JAG GRINADE NÄR JAG SÅG DOM I sÖNDAGS.

När jag får så där härliga skratt så jag grinar så mår jag så bra...
Tur att det finns tokiga tjejer!!!
//Jeanette