1 januari 2009




Goooooood Fortsättning...


... på det Nya Ljuva Året Mina Vänner!


Jag vill först Tacka så jätte mycket för att ni besöker mig och skriver så goá kommentarer. Det är som jag skrivit tidigare, otroligt roligt! Jag hoppar ända upp i taket varenda gång, har lite bulor nu kan jag säga…Det var en toppenidé att börja blogga!!



Nu har Vi klivit över ”tröskeln”! 2009! Känns oerhört bra trots att det bara gått snart en dag! Nyfiken på 2009! Ja, det måste jag nog säga att jag är! Är ni?
Årets första dag kom med strålande solsken, snacka om att känna sig lycklig!!! Det tyckte jag var en bra början på året! Jag gjorde en kullerbytta här ute i gräset så grannen trodde jag blivit tokig…NÄEJ, JAG SKOJJAR BARA!!!! Fast jag skulle vilja…och se deras reaktioner…! Vem vet…



Åren går så fort, tiden flyger iväg. Man stressar hit och dit, man måste hinna med så mycket, man vill vara här och man vill vara där….ska försöka att lugna mig lite ta vara på alla goá stunder som man får vara med om….ska njuta, verkligen njuta mera….ha tid att se det lilla fina lövet som ligger på backen, eller sitter på trädet, se den nyutslagna vackra blomman, och dofta på den! Sitta på strandkanten igen och kasta sten i vattnet och höra när det pluppar. Hjälpa den gamla tanten över gatan istället för att bara gå förbi och inte se henne! Skicka ett litet gulligt kort till någon vän. Köpa en blomma till någon som sitter ensam ofta.

Nu ska jag Njuta ännu mera av vardagen, träffa de man älskar och ha roligt med dem. Jag ska fota mera, jag ska ta tillvara dagen mera!




Jag ska försöka att stanna upp mera! Man kan ju aldrig få tillbaka tiden som varit. Man får ta vara på tiden som är framför oss. Det ska i alla fall jag! Jag ser fram emot mera sol och varmare dagar och blommor som pluppar upp…





Ta hand om er! Jag ska i alla fall ta hand om mig! Och andra!

Med ett leende på läpparna är jag beredd att möta 2009!

Är ni?


Fniss!



Man kanske ska ta livet lite mera med en "klackspark" åxå... :)
Vad vet jag...!? :)


Kärlek till 2009!

20 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Jag känner mig jättenyfiken på 2009:)
Härligt att ha det framför sig tycker jag.
och så fina vintriga bilder du har tagit!
Tack själv goa du för att du har förgyllt min tid här i bloggarnas värld.
KRAM

Viola sa...

VIlket underbart inlägg, jag blev glad i hela kroppen när jag läste alla dina kloka ord, dom vill jag inte missa så nu åker du på en länkning utav VIOLAN , ha ett underbart 2009, kramar

Anonym sa...

Så många kloka ord. Ja man får verkligen försöka att leva här och nu och inte stressa runt. Det blir man absolut inte lyckligare av.
En god fortsättning på det alldeles nya året.
Kram Mia

här är gudagott att vara sa...

Ja nu ser vi framåt!
Hoppas på ett härligt 2009
Haregott!

♥ Pia... sa...

Ja jädrar vad spännande att se vad som döljer sej bakom 2009..:).eller framför kanske man ska säga...hihi..en kullerbytta på gräsmattan..jo du skulle jag göra det..skulle förmodligen grannarna mina tro att nu har det slagit över :)..kanske skulle man prova för att se OM det blev någon reaktion...haha.... ja nu är det nyårsdagen..härlig dag ha det varit..sol frost..föresetn HAR du så mycket snööö??..vi har ingen nu tyvärr..ha en skön kväll...kram..PIA

Inka sa...

Hej!

Vilken fin blogg du har. Apropå alla fina bilder. Är det du som har tagit dem? Är inomhusbilderna hemma hos dig? Jättefint. Och du skriver underhållande.


Trevlig fortsättning



Vänligen Inka

Anonym sa...

Underbara bilder och underbart skrivet, där fick du med mycket tänkbart som nog vi allra flesta bör ta efter.

God fortsättning!
Kram!

Anonym sa...

Ja, jag har väntat på ditt inlägg i dag. Härligt man blir glad när man läser. Jag tror jättemycket på 2009, det är mitt år. Nya utmaningar, nya mål i livet vist är det underbart. Jag skuttade in i det nya ået med glädje känner att det pirrar i kroppen av glädje.

Kramis Annica

lottens vita och gröna sa...

oh jag känner med i maggropen att detta kommer bli ett ljust år, blev alldeles uppfylld av ditt inlägg, guuuuuu vad glädje smittar, nu ska jag sprida den vidare, ha nu en underbar fortsättning på kärlekens år! varmkram lotten

Elisa Day sa...

Härligt inlägg! Önskar dig ett riktigt gott nytt år! Kram

pysseltanten sa...

Kärlek till dej!!
Visst är det härligt med ett oskrivet blad framför sig!?
Låt oss fylla det med allt det du beskrev så fint, att fånga ögonblick o att bara finnas...
Det räcker bra för mej!
Kramizar

Tidsmästarinnan sa...

Gott nytt ar till dig!
man blir sa glad at det nya aret nar man laser ditt harliga inlagg.
Kram!
Susanne

alegni sa...

så energisk du låter redan i början av året :)
ett lyckligt, friskt år önskar jag mig. jag har redan några år tillbaka försökt lära mig att inte stressa - ibland lyckas jag bättre, ibland sämre - men numera känner jag i alla fall igen symptomen när de kommer o då om inte tidigare gäller det att sätta stopp innan man kör rakt i väggen igen. det önskar jag att andra också kunde lära sig.
ett riktigt gott nytt år till dig, zinkbaljan!
kram
ingela

alegni sa...

jo, förresten, det står wonderful på min amulettring o tallriksställningen är från en liten inredningsaffär i vasa.

Sjabbig men chic sa...

Såklart att det måste bli ett kanonår! Åtminstone så har de första snart två dygnen varit det. God fortsättning till dig!

Kram Lisa
Slå en volt vet jag

Inka sa...

Hej igen!

Nej jag menade bilderna längre ner och då ser jag att det är hemma hos dig/er. Jag läste inte innan ordentligt. Ja, du har verkligen fint hemma. Jag fnissade lite då du gjort en sänggavel av lastpall...jag gjorde våran sänggavel av en gammal grind från vår (nu) nedlagda Shell-mack. Det är ju nästan samma sak. Skönt att det finns fler som tänker lite tokigt.


Kram Inka

Anonym sa...

Men vilka härliga bilder du visar idag med såå mycket SNÖÖÖÖÖÖ. Vi har bara rimfrost här hemma hos mig. Men vi väntar tålmodigt.

HA EN GOD FORTSÄTTNING

Kramar @nette

Tulipa sa...

Härliga vintriga bilder!
Gott Nytt 2009!
Kram Tulipa

Elisa Day sa...

Ishotellet är värt ett besök, det är något magiskt över det. Tänk att kunna skapa så mycket vackert av snö och is! Kram

Vitt och nött sa...

2009 ska bli så härligt! :) finfina bilder du tagit!

ha en skön söndag
kram