12 januari 2009

Ni är så gulliga!

Tack så mycket för ideér om hur jag ska göra med min kära amaryllis....jag återkommer till den!
Å hur man kan tänkas få bilder bredvid varandra.
Jag ska prova senare.


Jag vet inte var mitt inlägg tog vägen som jag lade ut i går kväll.
Hupp, så var det borta.
Hur kan det bli så?
Men nu gör jag ett nytt försök!


Bilder från Sampler.


...skulle bara hastigt svänga ner till stan idag och köpa ett par stövlar jag hade sett tidigare. Hittade en parkering, men den var full av bilar redan....men så hittade jag en liten, liten plats i slutet av parkeringen. Det var ingen parkeringsruta men jag tänkte att det går nog att stå här en KORT SEKUND BARA!!
Trodde ni det???
Nääää!
När jag kom tillbaka så satt det en liten lapp på framrutan....vad kunde det vara? JAVISST.
PARKERINGSBÖTER SÅKLART!
600 kronor!
Vet ni vad jag gjorde?!
Jag rev sönder den!
Kastade upp den i luften.
När den hade landat i marken började jag hoppa på den!
Jag hoppade som f.....!!!!
Då kom en kille förbi.
-Vad gör du?
Jag hoppar för att jag tycker det är så HIMLA KUL!
-VLL DU VARA MED OCH HOPPA KANSKE...?
:O
NÄEJ, DÅ! Skojjade lite......jag satte mig i bilen och BÖRJADE ASGARAVA!
Vad skulle jag göra!!!!???
Jag får helt enkelt skylla mig själv när jag ställer mig på en sådan plats...
Hmmm..... men lite surt är det!

Ha det gott mina vänner!
Lova att vara rädda om varandra!

19 kommentarer:

Viola sa...

Blev det dyra stövlar eller....visst är det kul att få en sådan härlig avi, fick en för ett par mån sedan av en nitisk p-vakt för jag stod en halvm för nära gatuhörnet och det ska vara 6 m , förklarade att jag inte brukar ha till vana att springa ut med måttband och mäta avståndet...hur kul var det då...ha en bra vecka iaf, kram

Hon med klackarna sa...

Har du magnet när det gäller böter?! ;o) Nej då, menade inte alls att va elak.
Var stövlarna snygga då? Jag går å kikar på ett par stövletter, kan inte bestämma mig om jag ska ha dem, å om jag i så fall ska ha beige eller svart... Hm livet är fullt av svåra ställningstaganden!;o) Å så vill jag ha ny lampa i sovrummet...

Smått å Gott sa...

Attans otur du hade! Men du får skryta med att du är med och bidrar till Sveriges välfärd =) Skämt åsido. Men hoppas att stövlarna passar?! Håller tumarna för amarylisen. // Maria

Nettan sa...

Hallåhej!! Guuud va tröttsamt med böter..blir lika tokig varje gång det händer!! Hoppas stövlarna blev bra i alla fall så det var värt det!;-)
Finfina bilder du visar oxå!
Kram Nettan

Anonym sa...

Hoppas att stövlarna var värda lite extra. Vad synd att killen inte ville hoppa tillsammans med dig, det hade ju sett riktigt kul ut,hi hi.
Kram Mia

vardagsvitt sa...

Hej hopp....
Du är inte klok...haha så galet.... harkel... jag menar så synd, p-böter.
Hoppas du klarar dig bättre nästa gång!
Ha det gott!
Kram Marith

Sjabbig men chic sa...

Men nu förstår jag inte var det så att du rev och hoppade men att du inte svarade killen eller satte du dig i bilen direkt och asgarvade?
Jag skulle ha blivit galen tror jag. Alltså på mig själv, jag skulle nästan ha börjat gråta, 600 spänn! Jag är djupt imponerad av dig som asgarvade åt saken och tog det med jämnmod! Vilken kvinna!

Kram Lisa

Hanna sa...

Hahaha! Du e rolig du =D
600 riksdaler åt skogen, då :S

Knepigt ibland det här med bloggen... Jag såg på min blogglista att du gjort ett nytt inlägg igår, så jag tänkte kolla..men d va inge nytt.
När jag gör inlägg ibland, så blir texten inte ALLS som jag gjort. Det är väldigt irriterande.

Fina bilder du hittat!

Kram

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Oj blev lite dyrt1
Fick en för 5 veckor sen...fast bara på 500kr..kul till jul.

Kram och ha en skön vecka/Irene

Viveka i Bläckhornet sa...

Men attans också..tänk att de är framme i tid och otid. Jaa, man får väl inte säga så men jag tycker INTE om dem. De har retat mig alltför många gånger så att säga :o
Fy farao...


Kram Viveka

Diverselådan! sa...

Fick min första och hittills enda p-bot för 10 år sen, det retar mig fortfarande.
Ännu inga fortkörningsböter, konstigt nog...
Kram!

Fru Bes Blogg sa...

Men va f*n! Om du så gärna hade velat bli av med 600kr så hade du väl kunnat ringt meig och gett mig dom... att du inte tänkte på det! :-)
Dom där småhitlarna är överallt!
//Fina

mig & alice sa...

Hahahaha, så skulle jag aldrig våga göra...skulle nog åka raka vägen hem svärandes en lång ful ramsa och betala min bot.
jag har alltid trott att man hamnar hos kronofogden om man inte betalade sina böter....fast det kanske bara gäller här i dalom, hihihi.
Vet du...Jag kom på en sak...Om du vill gå på Formex så har jag en hel drös av biljetter???
You just say the Word :-).

Ljuvliga, ljuvliga bilder.
Kraaam
Melinda

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo,beautiful pictures.I am happieness of the next photo.LG,from Germany,Elke.

Sara Mårtensson sa...

Tråkigt med parkeringsböter!!

Du har något att hämta hos mig :-)

Kram Sara

annashusidingtuna sa...

Parkeringsböter är aldrig roligt men man ska nog reagera som du och inte låta det förstöra sin dag!
Kram Kram Anna

Jeanette sa...

Åh vilket vackert hem, så vill jag ha min sommarstuga, med den där härliga "glasverandan" eller vad man ska kalla det...
Kram
J

heavenandearth sa...

GAPSKRATT!!!!!
Vad kulit det skulle ha varit om du verkligen GJORT som du skrev!!!
Inte i längden kanske...men....
Du skriver så härligt!

Lite onödigt dyra stövlar kanske... *ler*

Kramisar!
Iréne

Anna sa...

Hej hej!

Jag blev kär i bilderna från detta inlägget. Du skriver att de kommer från Sampler. Vad är det för något om man får fråga?

Tack på förhand!