11 december 2008

Tänk...


... att det bara är en dag kvar till Lucia! Ärligt talat så förstår jag faktiskt inte var tiden tar vägen! Gör ni?


Imorgon ska jag passa på att ge mig ut och fota lite vinterbilder för här fick vi ett riktigt vackert Vinterland idag!!
Härliga stora flingor kom det idag!!


Försöker att inte stressa runt hela tiden den här årstiden.



Men lite stress blir det allt...Men man måste ju kunna njuta och ta det lite lugnt åxå! Njuta av alla härliga dofter och titta på alla vackra julesaker överallt! Visst!




Vet ni!? Näej, ni kan ju inte veta att smågranarna har barrat så in i vassen så jag har fått bytt ut dem redan! Gissa om det var barr överallt! När jag tog granarna så tog jag aldrig med roten, kanske skulle ha gjort det...hm... ja nu har jag lärt mig det åxå!

Men de har fått vatten hela tiden...


Så nu finns det istället lite Tallar i hemmet!



Förresten jag vet inte hur ni har det, men när man håller på att plocka fram julsaker så blir det så HIMLA RÖRIGT!




Det blir liksom aldrig klart på något sätt, jag tycker att det är saker överallt! Är det så hos er med? Snälla säg Ja!!! :) Jag har blivit så.....ja vad heter det nu?? Heter det ostrukturerad eller? Kan vara så!? Hm... iallafall så är det ...RÖRIGT! :)





Har ni skrivit någon "inköpslista" än då? Det har inte jag, det får bli till helgen det...så man vet vad man ska ha!

Ja ni, då ser vi fram emot helgen då och hoppas att den blir Trevlig!


Hej på er så länge!




19 kommentarer:

Gnistrande snö sa...

Vilka härliga gamla rostiga lyktor och visst är det mysigt med gamla jultidningar :-)

Ha det så gott!

Kram
Katarina

heavenandearth sa...

SKRATT!
Joodå, jag känner allt igen det där!! Påsar m prylar o pinaler, luciaglitter o ännu mera kulor o pynt... finns snart överallt i mitt hem!! Det e ju liksom ingen idé att ställa undan dom för man ska ju snart ha dom igen!!

Ha en go helg!!
Kram! Iréne

PS: Sätt gärna ut lite av dina nytagna snöbilder på din blogg!!

anna of sweden sa...

Näe, vart tiden tar vägen förstår inte jag heller.
Var det inte nyss sommar?

Måste bara säga att du alltid har så vackra bilder på din blogg!

På min gatan i stan sa...

Vilka vackra bilder! :-)

Idag är det lucia! Ha en härlig dag!

Kram!

Sjabbig men chic sa...

Vilka jättefina bilder!!
Jag tänk att det är lucia i morgon. Helt otroligt. En dag närmare jul och en dag närmare våren.;)
Min lilla gran är också utslängd. Hemskt, men det var mitt fel.

Kram Lisa

vardagsvitt sa...

Haha... rörigt är nog mitt mellannamn! Man börjar på ett ställe måste flytta det som står där och för att det ska rymmas nån annanstans så måste man städa där.... och så rullar cirkusen vidare! Är egentligen väldigt pedantisk så jag blir "sjuk" av oordning.... Suck det är ganska jobbigt!
Nåja, ha nu en mysig luciamorgon i morron!
Massor av kramar Marith

alegni sa...

det blir väl att lussa själv om man vill se nån lucia igår. jag föreslog för sonen att han kunde ha sin flickvän att lussa för oss imorgon, men han ignorerade mig ;)
ha en skön helg!
kram,
ingela

annashusidingtuna sa...

ja, det blir jätterörigt när man håller på och plockar fram julsakerna. Det måste vara så för alla.....
Kram Anna

Golden&Vitt sa...

Åh vilken härlig shopping tur ni gjort, jag blev aldeles "vill ha" när jag såg dina bilder:) Ibland är det tur jag bor låångt borta från alla underbara butiker.

Jag har ganska tur i år med all pynt som ska fram och jag inte kan sätta fram dom!? Mitt hus/kök/vardagasrum är ju iett enda kaos ..men snaart färdigt :)Har en skänk som är pyntad så inte behöver jag stressa hi hi

Ha en mysig 3:e advent och lucia, jag firar imorgon med en liiten liten stjärngosse som kommer hem för första gången./ mormor annika

Syster vit sa...

Jag känner absolut igen det där men jag kallar det hellre ordnad oreda hihi, men man är ju överallt på samma gång liksom..så plötligt blir allt färdigt samtidigt oftast. Kram I julstöket Liselott.

Syster vit sa...

Jo jag skulle ju säga, underbara och härliga bilder du har. Liselott igen.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hahahaha... Visst känns det igen! Det blir ju så förb... mycket grejer överallt. Först alla julsaker sedan allt det andra som måste plockas bort, så visst känns röra igen!
Och tiden går sååå fort! Tycker nyss vi sa att det snart var dags för första advent... och hur mysigt det är, men nu är det tredje advent på intågande...puh!
Kram
Marie

Designe sa...

Nä jag fattar inte heller var tiden tar vägen!...kommer på att jag glömt att göra vissa saker...får ta tag i det i helgen! så mycket fina saker, är allt hemma hos dig! Kram :)

mig & alice sa...

Heej min vän.

Är det bilder ifrån ditt hem du visar...isåfall fick du mig nästan att svälja min egen tunga nu. Sååå himla mycket vackra saker du visar, alla vackra och specialle detaljer!

Visst är det så när man håller på med julstöket...eller när man ska göra om överhuvudtaget hemma. Allt är ett enda kaos innan det är färdigt. Men det är väl också lite charmen med det hela. Det blir ju himla bra och mysigt när det är färdigt sedan, eller hur?

ha en riktigt mysig luciahelg. Själv ska jag gå till kyrkan efter jag stängt butiken idag och se när min äldsta dotter går i luciatåget. Det är något magiskt över Lucia i kyrkan tycker jag. Och att det snöar ute i massor gör det hela ännu mera magiskt!

Ha det så gott.
Kraam
Melinda

Anonym sa...

Jo nog ser det rörigt ut här hemma när jag håller på å plockar fram julsakerna;o) Saker överallt! Å jag har en tendens till att städa överallt å ingenstans, känns som om jag mest flyttar runt på grejjerna. Ska åxå ut å fota snö, men får ta det i morgon när det är dagsljus.. ;o)
Kram

Monika sa...

Hahahaha! Ja du! Det känns allt igen det där med rörigt! Här rör jag till det så innivassen! Känns som hela hemmets innehåll är i rörelse! Men nu börjar saker o ting att landa lite smått också här :o)

Så mycket fina bilder du visar. Jag bara tittar o njuter här!

Ha en fin lucia!

kram

Monika

Englagård sa...

Ja nog blir det rörigt när man ska julpynta. Min lilla gran har också barrat så in i norden, tog inte heller med roten eftersom tjälen redan hade gått i jorden när jag fick tummer ur. Till nästa år ska jag gräva upp en liten en får se om det blir bättre.

På den tiden jag inte hade plastgran brukade jag fixa en jultall i stället eftersom dom inte barrar så.

Inköpslista måste skrivas här också eftersom vi åker o julhandlar mat nästa vecka.

Ha en skön Lucia, vi har redan tjyvstartat med Lucia på skolen i morse.

kram Karina

Anonym sa...

Du har så otroligt fina bilder. Hur hinner du med allt? Ljusstakarna som du köpte i Stockholm helt helt... fantastiska. Jag får skriva en sådan på min önskelista.
Ha en riktigt mysig lucia!!!

Kram Annica

Vitt och nött sa...

ja veeet, tiden går så fort! va inte längesen vi firade midsommar! nästan lite läskigt hur det springer iväg..

vilka vackra bilder du visar, måste nog ta å titta en gång till :)

ha en härlig helg!
kram!