15 december 2008

Julen är här.
Stjärnorna faller i natten nu, himlarna sänker sig ner över jorden.




Och när stjärnans bloss, tänder sitt ljus hos oss brinner en låga klar i hela norden. Julen är här och lyser frid på jorden. Glädjen är stor, i ett barns klara ögon bor den. Julen är här, i våra mörka länder.


Kom låt oss ta varandras händer, när julen är här.
Åh jag vill tända en stjärna till, den som har frusit och, kom till i världen.
För den som inte finns hos oss, tänder vi nu ett bloss brinner en låga klar i hela världen.
Julen är här och lyser frid på jorden.


Bilder från terryjohnwoods.


Glädjen är stor, i ett barns klara ögon bor den.
Julen är här, i våra mörka länder,
Kom låt oss ta varandras händer, när julen är här.

21 kommentarer:

mig & alice sa...

Ja, se det snöar, ja, se det snöar. Det var väl roligt HUUUUURRRRRAAAAAA för zinkbaljan!!!
Skam den som ger sig.
Hoppas att du inte satt uppe hela natten för att fixa detta hahaha.
Kram på dig din duracellkanin.

Melinda

heavenandearth sa...

Åhh, det där är en av de allra vackraste sånger jag vet!! Sjungen av Sissel Kyrkebö... då rinner tårarna på mig... den går rätt in i hjärtat...


Gillar verkligen din blogg!!
Kram! Iréne

Eddan sa...

Åh vilket mysigt inlägg du har gjort idag. Julig text och ljuvliga bilder!

Kram från Anette

Hanna sa...

Vilka underbara bilder du bjuder på idag!!

Kramar/Hanna

Marie//Tekla Maräng sa...

Tack för den fina julsången med bilder till.
Kram

Elisa Day sa...

Vilket mysigt inlägg! Tack

Englagård sa...

Tack för den fina sången och dom fina bilderna. Julstämningen steg flera grader:)

kram Karina

Sjabbig men chic sa...

Den där texten är så fin, så fin tycker jag. Fotona är också jättefina. Äh, vad fasen, ALLT är fint.

Kramar Lisa

Anonym sa...

Hej!! Jag vill bara tacka för awarden du gav mig för väldigt länge sedan..Jag hade så mycket att göra då, så jag glömde tyvärr av det...Vill bara säga att du gjorde mig väldigt glad!! Kram!

vardagsvitt sa...

Har man inte julstämming så får man det då här Kram På dig!
//Marith

Viveka i Bläckhornet sa...

Åhh vilket mysigt rim...
Bilderna du bjuder på är ju underbara.

Kram Viveka

Hemmalycka sa...

Jättefina bilder och fin text.
Kram
Åsa

chokladblomma sa...

Vilka härliga vinterbilder du visar! Det verkar som om ni hade en trevlig tur i snön!!
Ha det gott!
Kram

Interiörboden sa...

Vilke vackra bilder du visar!! Och med den texen/låten vard et ju helt fantastiskt :)

Ha en bra kväll.

Kram Sandra

Gnistrande snö sa...

Så stämningsfulla bilder och vilken fin dikt/text. Mysig bild i headern/bannern.

Grattis till awarden!

Ha det så gott!

Kram
Katarina

Tulipa sa...

Vilket jättefint inlägg!
Grattis till awarden!
Kram Tulipa

Les Cotrions sa...

Visiting your blog is like visiting Santa Klaus' home! Gorgeous!
Happy week!
Vale

Dubbelörn sa...

Denna text är min favorit :).

Grattar till din utmärkelse o kan bara hålla med... Dina bilder o texter ger en otrolig energikick!!

Stor varm kram

Dalatorpet sa...

Måste då verkligen få säga samma sak om dina vackra bilder kram

Lallis - liv och leverne sa...

Åh vilken mysigt inlägg du bjduer på, vännen.
Kram Lallis

Jeanette sa...

Å, vilka vackra bilder, så vackert skulle man ha det.
Vilka fina bilder du har med snöflingor som far förbi, kul!!!
Ha det gott!
Kram Jeanette