18 december 2008

Hallå!

...här kommer fler bilder från den dagen då vi hade så mycket snö...å min polare å jag gjorde änglar & kastade snöboll & jag fick en "hårding" i baken! Det glömmer jag inte vännen ;). Vänta duuu!! :)


...tyvärr så måste jag säga att nu har all snö
nästan gått bort. Man grinar ju nästan...tänk vilken stämning det blir...när det är snöööö...


Allt blir ljusare & när snön ligger kvar på träden, hur vackert är det inte då???
Jag ska höra med min kompis om hon kan ta kort på mig när jag klättrar upp i ett träd & snön är sååå vacker...men säkerligen så finns det väl ingen snö kvar på trädet när jag kommit upp...hi hi...näej just det...:)


Jag hoppas verkligen att det kommer mera snö här framöver ...


Här satte vi ner lite äpplen bland grangrenarna...på blompinnar.

Min lata kompis, ni vet, hon som var med mig ute och fotade och gjorde änglar! Hon är förkyld nu, jaa, tror fasen det som du rullade runt i snön och gjorde änglar sade jag till henne! Kan ju inte bli annat då...hi hi

Hon såg ut som en snögubbe, inte undra på att postkillen glodde på henne, eller han kanske hade velat vara med & göra änglar...vad vet jag! ;)

Men jag har faktiskt klarat mig från förkylning.....peppar..peppar....

Ser ni att det sitter kvar några äpplen i trädet..

Åhhhhh snart är det juuuulafton...

Träffa släkten & äta!

Ta det lugnt, spela spel, ja ni vet...

Mmmmmmmm.
Tjing!!!

4 kommentarer:

Eddan sa...

Hoppas ni får en vit jul trots allt. Du tar så fina bilder, verkligen stämningsfulla.
Här i Härjedalsfjällen har vi ju haft jättemycket snö men idag regnar det så nu packas väl snön ihop (helt lär den väl inte försvinna dock).
Det blir nog snögubbor och snölyktor när barnen kommer från skolan idag!

Må så gott! Kram från Anette

Marie//Tekla Maräng sa...

nääää har snön nästan försvunnit för dig. Hoppas verkligen att det kommer mer.
Tack för alla härliga snöbilder du bjuder på.
Kram Marie

Sjabbig men chic sa...

Vilka helt underbara foton. men vet du snart är det vår tralala! Här i Jämtland visserligen om tre, fyra månader men i mitt sinne på trettondagen! Inte en minut senare!

Kram Lisa

vardagsvitt sa...

Å´trevliga bilder som vanligt......
Snöänglar...*fniss* det är ju bara så svårt att kliva upp utan att ha massa sko & handavtryck överallt!
Kanske beror det på ålder och vighet..... ha ha, ja så är det nog!
Den bittra sanningan!
Kram Marith