28 oktober 2008

Farbror Polisen

…2000 spänn åt h…..
Jaa ni, för några veckor sedan kom jag körande på en väg där man INTE tror att ”Farbror Polisen” ska stå. Jodå, där stod han! Han Stoppade mig! Det där gick allt lite för fort hörru sa han. Jaha…sa jag. Tror ni att jag blev glad då??? NÄEJ!!! Det var 30 och jag körde 39. Så nu är det bara att betala 2000 kr och se glad ut. Puuhhh! Kunde haft dem till annat! (typ lite loppisprylar… ;) )
Har jag lärt mig något då??? JA, DET HAR JAG! (tror det) Nu kör jag nästan för sakta istället. Hi Hi…
Bilarna bakom mig tutar och gormar! Ja ja, jag vill INTE ha några mera böter inte!

Så ni där ute! KÖR FÖRSIKTIGT! De kan stå precis var som helst!
Tjingeling



Onödigt! Visst!

25 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

uuuuu gahhhh jag vet, det bränner!

varmkram lotten

Golden&Vitt sa...

Vad roligt att hitta hit:)
Du har en jättefin blogg, kikar in oftare nu när jag hittar.

Usch med böter.....

Nu ska jag försöka hitta denna magdalenas bloggskola så jag oxå får en räknare och klocka kanske *ler'
Ha en bra dag/ annika

Tidsmästarinnan sa...

Men så otroligt IRRITERANDE!!! Jaja, det är värdsliga saker, får man intala sig, bara betala och slänga det i glömskans hav... :-)

Mysigt här inne på din fina blogg!
Gillar ditt bloggnamn också, jag är tokig i zink :-)

Varm kram!
Susanne

Elzie sa...

Nog kan man bli f-ad på sig själv såna gånger. Men som sagt, dom "brukar" ju inte stå där *s*. Kan ju vara bra då att veta att det är av misstagen man lär sig.
Hoppas du har kommit över det värsta och har en bra dag.
Kram Elzie

alicelilly sa...

Hej på dig!
Du har en RIKTIGT fin blogg!!! Vilka fantastiska foton du tar...du kan kalla di fotograf utan att skämmas.
Ska läsa hela bloggen mer noga senare i kväll.
Ha en bra dag!
Kram Katta

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
tack för att du påminde mig om awarden hos dig !! TACK snälla du...vad glad jag blir !!
Åhh...nnääeee har du fått böter, gud så tråkigt, som att slänga pengarna i sjön...
ha det gott
Kram Anette

Diverselådan! sa...

Du har alla mina sympatier, inte kul att få fortkörningsböter.
Vilka fina bilder du har, tyckte speciellt om skogsbilderna.
Kram

Hannis sa...

Fasiken vad surt med böter!!

Och grattis till din award!
Visst blir man glad!

Kramen från Hannis

Anonym sa...

Tack så mycket :)

Nej fy så trist, sånt där är inte kul.

Ha det bra.
kram!

VIT och PASTELL sa...

Precis samma sak hände mig för två veckor sen! Det var på en 120 väg och jag brände på i 135. Aj,Aj! Tant Polis vinkade in mig och typ alla andra som körde där. 2000 sköna åt fanders! De måste ha dunkat in många kronor den där eftermiddan. Bra för dem :-(

Kram Maria

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

s... *morrar* En liknande bild hade jag på min blogg för några veckor sedan... Fast där var beloppet några hundralappar till... :( Så, jag vet hur det svider och ajg kör också rätt så lagenligt numera ;)

Kramar
Flisan.

Vit Spets sa...

Ja du!
När jag var 22 år så fick jag oxå fortkörningsböter... är nu 36 år har än aldrig fått några fler... det svider som attans!

Ha en bra kväll!
//Siv

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Finns roligare saker än böter till dig, inne hos mig :) Välkommen ;)

Kramar
Flisan.

Gårdsromantik sa...

Så petiga de är!
Det är bara att betala och förtränga som Tidsmästarinnan sa.

Kram Maud

Anonym sa...

Oops! måste bränna fina hål i plånböckerna de där poliserna! hoppas du har råd med lite loppisprylar iaf :)

tack för komplimangerna om mattorna :)

stor kram sara

Cilla sa...

Tråkigt, när man kan köpa massor av roliga saker för 2000kr.

Anonym sa...

Visst är det trist att betala de stora pengarna... Men det finns ju troligtvis en annan tanke med att det var 30 just där.. ;o)

vardagsvitt sa...

Usch, inte kul med böter.
Tack för titten det var trevligt att du kikade in till lilla mig och välkommen in i bloggens fantastiska värld. Är ganska ny själv men -oh så skoj!!!!!
Visst är det charmigt med zink, super fina bilder har du!
Kram Marith

Evelinas hus sa...

Fy, det är verkligen surt att få en sån där lapp.
Hoppas du får en fin vecka ändå.
Kram Caroline

Lily of the valley sa...

Fy vad trist! Och irriterande!!!!

Tack för titten hos mig! Kul att hitta hit!
Härligt namn på din blogg.
Jag är också en zinktok :D
Kram Lily

♥ Pia... sa...

Hej..ajaja..det var inte kul...sånt svider..ett tag..iallafall:)..annars var det gott & blandat i zinkbaaljan ..gillade dina hemsydda påsar:)..kikar in snart igen...på återseende..och du ..kör lugnt..PIA

♥ Pia... sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tulipa sa...

Fy vad tråkigt! Onödiga penar, men man kanske ska vara glad så länge inte körkortet ryker?!
Kram Tulipa

Anonym sa...

Hahahaha!

Jag bara skrattar åt din glädje till din award.

Supergrattis!

Kram kram

Anonym sa...

Trist, men 30-vägar vågar man aldrig köra fort, jag är inte så förtjust i P-vakter, som skriver, att jag stått där 5 minuter!!! På en P-plats...