20 november 2009

Härliga Ni :=)…

Ni är för härliga och roliga!
Tur att jag har er! Så jag får ”garva lite”!!!!


Visst har jag satt upp stakarna och stjärnorna i fönstren! Jag har kånkat upp tomtar, stora som små ifrån källaren.


PUST OCH STÖN!




Jag har druckit glögg och ätit ”peppisar”. Jag har dragit in en STOOOOOOR gran som jag naturligtvis pyntat med en massa "tingeltangel"!
Jag har gjort 3 st julskinkor och ALLA är redan uppätna, dels av mig och av goda vänner! Jag har redan skickat julkorten…..OCH sist men inte minst öppnat alla julklappar!



Redan!


Är jag klok eller??? ;=O





Kan ni tänka er? Vad jag har hunnit med! Det är inte klokt!




Jag har slitit natt som dag så nu är jag totalt slut kan jag lova!


Är ni åxå så himla duktiga som mig??? Som hinner med allt och orkar precis allt hela tiden??? ;=)



Näej, ”skämt å sido”.


Jag har inte alls gjort allt detta! Jag har bara satt upp stakar och julstjärnor i fönstren och det lyser så mysigt!
En sak i taget!


Eller hur!



Det blir nog lite till här till veckan nu. Ska sätta fast grankransarna på stolarna nu i helgen, tappa upp glöggen och dekorera flaskorna fina som tusan! Ikväll är vi några som ska träffas och göra lingonkransar, jag har redan gjort några för ett tag sedan MEN såklart har de torkat.


Så det blir nya ikväll!


Vi har varit ute och rensat skogen på lingonris idag!


De kommer på bild sedan.
Lingonkransarna!

Nu får man börja se över vilka julmarknader man vill besöka. Jag har redan några på listan…hihiiii

Ha en underbar kväll!


Tjingeling

7 kommentarer:

ÅSA sa...

Gisses va du håller igång! Fattar inte hur du hinner med allt! Jag måste säga att jag blev lite nyfiken...vadå grankransar att hänga på stolarna??? Jag är inte riktigt lika tidig som du :) ska ta fram ljusstakarna nästa helg! Det blir nog bara två julmarknader för oss...Liseberg på fredag och sen en dag till Haga! Trevlig kväll! Kram!

Dubbelörn sa...

Jag kan inte heller hålla mig längre utan i helg ska det bli ljust i alla fönster :D.

Kram o ha en skön mysig helg

Ann sa...

Ha en jättemysig kväll med mycket pysslande! Kraaaaaam =0)

Hon med klackarna sa...

Jisses jag blev nästan nervös för din skull ett tag... ;o) Här has inte den orken kan jag lova. Men till veckan ska jag iaf ta fram stjärnorna å ljusstakarna.
Ha det gott!! Kraaaam ;o)

Les Cotrions sa...

Hello my griend! You've so many prijects! I like people with projects!!! I can't wait to see thenm realized!
Have a nice week end and enjoy your vin brulè!
Vale

Inspiration i vitt sa...

Du är ju för rolig du hahaha jag tänkte att nu jäklar vet jag inte!!!!
Vad mysigt ni ska ha när ni gör fint och pysslar en massa fint. Du visar väl sen?
Jag har faktiskt redan tagit fram all jul här hemma och det beror endast på att en tidning(mäklarnytt) har varit här och fotat för ett reportage.
Kram på dig och ha en gooo helg/Ingela.

Englagård sa...

Ja jag tänkte väl att du verkade lite överenergisk där i inledningen. Men lite juligt har man ju redan börjat med även om det är en bit kvar till skinkan och julgranen.

kram Karina