31 maj 2009

Mors-Dag idá.
traallla laaaa laaaa aaa.



Nu ska jag ut och plocka Liljekonvaljer till Mammis! Det är bara ett måste. Hon nästan påminner mig inför varje Mors-dag att jag inte får glömma det.

Hihiiiii.

Hon älskar Liljekonvaljer.

Å vad gör man inte för mammis!



Jag måste berätta en rolig grej…
Jag var och hälsade på min kusse här om dagen. Han frågade om jag ville ha fika. Klart jag ville!

Herreguud vad tror karln???

Så vi satte oss i köket. Där satt vi och pratade och åt och drack kaffe….rätt som det var så hörde vi något skvalpande.

JÄKLAR!

Skriker han skithögt och rusar upp.
Gissa om jag höll på att sätta bullen i halsen?
Jooooo...

Då hade han börjat hällt i bad vatten innan jag kom (i badkaret). Han hade tänkt bada…hahaaa
översvämning alltså!

Vilken klant han är va????
Ja, ni så kan det gå när kussen kommer och hälsar på!

Till veckan...

ska han och jag sätta upp staket hos mamsen och papsen. Ja, jag står väl och håller i staketen….och han skruvar väl fast dem kan jag tänka…typ något sådant.
Å, så säger jag till om han gör fel hi hiiii ;)
Bra va!



Näej...

ni nu blir det Brum-Brum ut till skogen och leta Liljekonvaljer!
...tänk om jag inte hittar några...vad ska jag göra då…hon blir tokig då….

; )

Då ringer jag och säger med klen röst…
-Tja Mammis…öööhhhhhh...jag har… feber idag….öhhhhh…

:O

Näej, jag hittar nog får vi hoppas!

Bilder från CE inne & ute.

Ps. Här är det Tok-Varmt idag! Ds.
Kram

6 kommentarer:

Les Cotrions sa...

Waw what stunning and inspiring photos!!! Lucca is about 350 km northern than Rome...just 1 hour from Florence! If you girls decode to come....nice to meet you!!!
Warm greetings
Vale

promenader på landet sa...

Hoppas du hittade några Liljekonvaljer de är verkligen såå fina! Hoppas din kusin inte får fuktskada i badrummet nu... Ha det så bra och håll i staketet ordentligt! Kramar Maria

Patricia sa...

Hoppas du hittade liljekonvaljer till mamsen... =)

Och att du haft en härlig helg!
Kram Patricia

kustnära sa...

Hittade du några liljekonvaljer..? Hoppas det för din och din mammas skull. Själv blev jag överlycklig som också fick konvaljer till morsdag, det är rekordtidigt här hos oss-har aldrig hänt tidigare!
Há en bra vecka och var snäll mot kusinen när det blir dags för staketbygge;) Kram

MiasAteljé sa...

Idag är det vi skåningar som har tokvarmt. Håller på att rinna bort. Hur många gånger ska man behöva duscha ?? Puhhh
Kram Mia

pysseltanten sa...

Nååå??? Hittade du några liljekonvaljer, ELLER...hihi.
Jaha du zinkis, du e en liten FEEEGIS du;)))
Vågar inte åka till lilla mamsen utan konvaljer, hihi.
Jag håller med henne, de är heelt underbara=))) o doftar så GOOOTT!!
Ha en bra vecka=) Här håller vi på att flyta iväg i svettttt, hihi.
Kraaamizar Git