10 maj 2009

Mmmmmm så gott…



Vi har ätit de första JORDGUBBARNA! Lycka!
Man är i himmelriket!
Jordgubbar å grädde, det finns inget godare!
Man riktigt njuter!





Idag blir det Ö&B i grannstaden. Ska köpa ett skoställ som jag såg där och måla det vitt! Sedan vill jag ha en ny blomma på köksbordet så det får det åxå bli!




Å senare i eftermiddag ska vi hjälpa morsan & farsan att måla lite på huset, KRATTA UPP ALL MOSSA som blev vid gräsklippningen....KUL?! ;)

Fast det är härligt att vara ute! Jag älskar det! Å idag är solen framme så det är bäst att passa på, vi har haft regn de senaste dagarna...kanske en golfrunda om det hinns med! Ikväll!




Nästa gång ska jag visa er ett vackert Magnolia träd som jag å polar´n stötte på i helgen! Jätte vackert!



Var ute i friska luften idag! Det gör en bara gott!

Kram mina vänner
och än en gång
Tack för alla kommentarer!

11 kommentarer:

Hon med klackarna sa...

Å va go´a gubbarna såg ut! Blev riktigt sugen på det nu.. Å var tvungen ut på balkongen å kika i min akrukor... nix inga på g där, men blommor.. Så snart så! (Likadant med smultronplantorna)

Kraaam!

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Åh, herre Gud va gott!
Suktad som få blev jag nu...

Kram.

Hemmalycka sa...

Mums med jordgubbar det är verkligen lycka!
Undrar om du som gillar Zink vet hur man får zinksakerna fina till sommaren? Har du något tips?
Kram Kram
Åsa

Västbacken sa...

Mmmm jordgubbar. Vilka läskande bilder :)

Lotta

Viola sa...

Hoppas dagen varit både skön och trevlig, de försat svenska jodgubbarna läntar jag så efter...har en handelsträdgård som odlar i växthus och jag vet att dom kommer snart till försäljning, jippi! KRAM

Patricia sa...

Åh va gott med jordgubbar...jag har inte köpt några än, har inte varit i en affär på ett par veckor nu tror jag...=)

Hoppas du haft en bra dag!
Kram Patricia

Inspiration i vitt sa...

Tack för din goa kommentar hos mig. Mmmm jordgubbar ....finns det nåt godare, det har jag oxå ätit i dag men de var inte Svenska med okey ändå. Fina bilder hos dig igen.
Kram på dig/Ingela.

Les Cotrions sa...

I like Strawberris too!
Big hugs
Vale

Viveka i Bläckhornet sa...

Åhhh...det där är verkligen sommar för mig. Såg fler som hade mumsat på det i helgen.
Har också varit ute hela helgen och fixat och donat. Men nu fick jag tillbaka det inatt. Fy farao vilken värk i foten jag haft. Nu är jag lite orolig att jag överansträngt den. Blev tvungen att ta fram kryckorna igår kväll igen :(

Kram Viveka

gamla skolan sa...

Vilken bild på jordgubbarna !! Det riktigt vattnas i munnen , jag älskar också jordgubbar ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Sabina sa...

Åh... jordgubbar... sommar!!! :)
Ha en bra vecka!
Kramisar Sabina