1 september 2009

Kärleken håller i sig…

Den känns stadig liksom, om jag säger så…

;=)

Kärleken.










Jag kommer alltid att ha Saffranspannkakan vid min sida! Jag kommer alltid att vara den trogen och inte söka upp någon annan "kaka".
Ingen annan "kaka"!

Aldrig!

Jag är lycklig nu och kär!

Jag blir glad bara jag tittar på den...






Jo men visst brudar!

Det blev alltså en Saffranspannkaka igår kväll!
Jag svävade som sagt…bland mina vänner som åxå kände att de höll på att fara upp bland de rosa molnen!






Jag hittade tyvärr ingen salmbärssylt så det blev hallonsylt istället.

Det gick bra det med!
Man tager vad man haver.






Nu måste ni lova en sak!

Gör en Saffranspannkakan och bjud era vänner på!
Gubben eller ungarna!
Jag lovar Gubben och Du kommer att bli nykära igen!
Tänk vad bra!
WoooW!
Jag vet!
Lovar!
;=)



Här kommer receptet.


Saffranspannkaka


2 kkp risgryn
3 kkp vatten
3 kkp mjölk

Det här kokas i ca 25 minuter



1 l mjölk
4 ägg
1/2 kkp mjöl
2 påsar saffran
1 tsk salt
1 kkp socker
1 hg sötmandel (skållas, males)


Allt blandas ihop å hälls i långpanna. Gräddas i ugnen 15-20 minuter 200 grader.
Serveras sedan med en klick grädde å salmbärssylt.

Lycka till!
( snälla säg till om ni blivit nykära ;=) )






Ni!

Om man vill göra i en mindre form så kan man dela på receptet.

Ja…..ni hade redan tänkt ut det…
tänkte väl det...
...bra!

;=)

Förresten här kommer ett film tips!

Vi kollade på en bra film i Fredags...

Taken




Det handlar om den före detta CIA agenten Bryan vars dotter Kim blir kidnappad…

MYCKET BRA!
Har ni några filmtips???
Hojta gärna till då.
Det är ju sådana tider nu att man vill sitta inne och mysa på kvällarna!
Eller hur!
Nu blir det snart en prommenad. Idag har vi haft jättevarmt här eller det har varit kvavt rättare sagt!
Man blir svett bra man viftar på fingret!

Kram

11 kommentarer:

HAGENS VITA VARDAG sa...

Halloj Zinkis!
Sååå länge sedan och du visar som vanligt de allra ljuvligaste bilderna och vilka smarriga recept, måste provas! Hoppas allt är bra och ha en skön vecka kramar Anna

Dubbelörn sa...

Nu måste jag också prova på dessa pankisar. Det ser ju så smaskigt ut på dina bilder.

Men jag såg ett recept som var ännu enklare. I den tog man en rulle med färdig risgrynsgröt o så blandade man resten av ingredienserna i den. Vet att jag har sparat det någonstans :)

KRam

Ingis sa...

Hallojsan kära du!
Jag har varit kär länge gotlänning som jag är. Det är förstås att föredra med salmbärsylt...men smakar även ljuvligt med annan sylt.
Har lite salmbär i frysen....mmmmdags för en kaka kanske...
Ha en bra vecka! Kramiz Ingiz

Skatan sa...

Har aldrig smakat sådana! Kul med recept - jag skall försöka komma ihåg det när jag får idétorka någon dag! Bäst att skriva ut omg...

SOv gott.

Anna Skata

Ann sa...

Vad gott det ser ut, tack för receptet! Vi har också sett den, den var jättespännande och man kunde verkligen känna skräcken som förälder! Har du sett "Swordfish", en riktigt cool thriller med John Travolta, Halle Berry och Hugh Jackman.
Kram

becca sa...

Mmm det ser jätte gott ut,
och vilka fina bilder!

Jag måste prova någon dag, lite kärlek kan man ju inet få för mycket av =),

Hoppas att allt är bra med dig,
Stor kram Rebecca.

Smått å Gott sa...

Ska testa detta víd tillfälle!! Allt på din sida ser gott ut. Går gladiolusarna att äta =)
Må så gott på dej!
//Maria

Isn't she lovely sa...

Mmmmm så smaskigt. Måste genast prova. Ska hälsa sambon att han ska ta en extra bit.. ;)

Såg "Män som hatar kvinnor" häromkvällen. Ruggig, men ack så bra!
Ha en skön fredag.
Kram!

njutbarahem sa...

Denna film såg vi oxå för ett tag sedan..och naturligtvis några dagar innan dottern skulle för första gången skulle åka utomland med kompisar..UTAN OSS:Gissa om jag höllp på att avfärda hennes resa??!!De kom iväg dock o de hade JÄTTEKUL:

njutbarahem sa...

filmtips...med inredning på köpet!! "Something gotta give"
den e kanon Kraaam Lotta

Anonym sa...

god start