3 augusti 2009

Dagens bästa...
Usch!
Jag blir tokig på mig själv snart.
Vet ni.
Jag och en kompis var ute på shoppingrunda i Grannstaden idag.
Vi gick där och strosade och tittade. Jag hittade en tunika som jag ville prova så jag gick in i provhytten. Provade och gick ut. Hängde tillbaka plagget och gick vidare. In i nästa butik och ut igen, osv.
(jag hade handlat lite innan så jag hade några kassar som jag bar på).
I nästa butik vi gick in i så hittade jag en blus som jag provade.
Den skulle jag ha.
Jag gick till kassan för att betala.
Skulle plocka upp plånboken ur väskan.
Tror ni jag hade någon väska???
NÄEJ!
Fy farao vilken känsla som smög sig på!
Där står jag och har tappat bort min väska med
kamera, nycklar, plånbok
och mobil i!!!!!!!!
Gissa om tankarna for ikring.
Jag fick PANIK.
Min kompis sa att jag skulle springa och titta i butiken där jag provade tunikan.
Kan ni gissa om jag sprang???
Fasen vad jag sprang. Herreguuuuuuuuuuud. Svetten lackade kan jag säga.
Det är TYPISKT MIG!
Vi hade ju iallafall hunnit strosa en halvtimme innan jag kom på detta!
Jag springer in där i butiken flåsande. Folk undrade vad det var med mig. Jag sprang raka vägen till provhyttten.
Stod den kvar???
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Den stod kvar!!!
Den stod där på hyllan.
Kan ni tänka er!
TACK GODE GUD!
Jag är så splittrad ibland så jag vet inte vad.
Gissa om jag blev GLAD!
Vilken dag!
Ska nog köpa en triss kom jag på nu!
Det hade inte varit kul att förlora allt detta....som ligger i ens väska....för vi tjejer har ju så mycket där i.
;=)


Har ni gjort något sådant någon gång?
;=)
(jag har gjort fler saker som jag ska berätta om framöver...)
;=o
Kram på er!

3 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Jösses vilken jädrans tur att den stod kvar.
Jo jag känner igen mig kan vara väldigt tankspridd ibland.
Kram Åsa

Isn't she lovely sa...

Vilken tur du hade!!
Jo du, här är en till som kan vara alldeles otroligt tankspridd =o)
Måste kolla efter plånbok och mobil sjuttielva gånger för att känna mig lugn. Jobbigt!

Jag lägger gärna till dig på min blogglista. Är det OK?
Ha en skön vecka!
Kram!

pysseltanten sa...

Shit pommes...vilken TUUR att den va kvar!!
Man har ju typ halva ens LIV i väskan...hihi.
Ju större väska...desto mer innehåll...=))
Usch ja...visst gör man såna saker...
O man blir ju så ARG på sej själv, för de e ju så ONÖDIGT...=(((
Kraaamizar Git