26 april 2009

Den flygande zinkhinken…


Ibland när jag hamnar i en kö, det kan vara en matkö, ja kö någonstans, då kan jag liksom stå där och ”drömma” mig bort ett tag, jag liksom går in i ett tillstånd där jag varken ser eller hör någonting…det hände mig när jag var till återvinningsstationen i helgen.




Jag hamnade i bilkön upp till containrarna, i en liten uppförsbacke till på köpet. Det var bilar före och efter mig. Jag slog av bilen satte mig tillrätta som de andra gjorde och njöööt, solen sken så jag vevade ner rutan. Å vips så var jag i det där HÄRLIGA tillståndet. Ni har väl åxå varit där? Solen brände härligt i ansiktet, jag började drömma mig bort….pecan-nötkola och jordgubbs glass, rosa tånaglar, en packad picknickkorg, stranden, golf, grilldoft, brunbränd, U2, Madonna, jag såg precis allt framför mig.




Rätt vad det var…TUUUUUUUUUT! Japp, då hade jag drömt färdigt. Tydligen! ;) Bilen bakom mig Tutade.
JA, JA skrek jag med ett leende på läpparna, jag startade bilen å vips så fick jag motorstopp när jag skulle försöka köra i den lilla uppförsbacken.
HJÄÄÄLP!
Nästa gång gick det bättre, väl uppe så slängde jag allt jag skulle slänga, satte mig i bilen igen och bilen framför mig var inte klar så jag fick ju snällt sitta där och vänta. MAN får absolut inte ha bråttom när man ska kasta saker, det har jag märkt, lika bra att stressa ner tänkte jag för jag kommer inte härifrån förrän han åker.



Rätt vad det är så kommer det en ZINKHINK FLYGANDE FRAMFÖR BILRUTAN!!!!!

Jag blev såhär :O


KASTADE FARBRORN EN ZINKHINK??? ÅHHHH, den ville ju jag ha sa jag till farbrorn som slängde den i containern. Ville DU ha den? JAAAA! sa jag och log. Men nu var det ju så att den där containern den var såååå DJUP så hade jag kastat mig i den så hade jag aldrig tagit mig upp!




Näej, så jag fick låta den gulliga zinkhinken ligga kvar däri, det sved kan jag säga, jag såg framför mig utslagen Lavendel i den. SÅÅÅ fint! Jag har ju redan en drös med zinkhinkar men, visst hade jag sett att han skulle kasta i den så hade jag hojtat till ju!


Nu blir det till att studsa ut i solen…sedan laga lite mat…sedan ut i solen igen och vara ute heeeeeeela låååånga dagen!
Härligt!
Gissa om jag somnar på kvällen...;)


Ha en superbra dag mina vänner!
De här bilderna tog jag i helgen när vi var ute på en biltur!
Härligt! Man blir så glad!
Det kommer mera...
Naturen är väl för underbar!


Kram

13 kommentarer:

Les Cotrions sa...

Marvellous photos of sunny days! Nice flowers and stunning landscape!
A sunny day for you!
Warm greetings
Vale

Hemmalycka sa...

Underbara bilder och jag kan se dig framför mig hur du slänger dig ner efter zinkhinken, hihi.
Men hur kan man slänga en sådan? Han måste ha varit tokig.
Kram
Åsa

Vardags-mirakel sa...

Både du och naturen är helt underbara! Kram Eva.

mi-rachel sa...

fine naturbilder.

Cilla sa...

Tråkigt när folk slänger fullt fungerande saker. Speciellt saker man gillar....
Vackra bilder du tagit.

Kram Cilla

Helena sa...

Vilket fantastiskt vitsippehav! Kram helena

homebylina sa...

Vilka härliga vårbilder du visar...synd på zinkhinken, men som sagt du har ju några andra... =)kram Lina

Patricia sa...

Åh tack för dina gulliga komplimanger om min sida...*ler generat*

Jag kan bara instämma, jag gillar din sida med, kul skrivet, fina bilder och "hemtrevligt"... =)

Hoppas din helg varit bra trots den "missade" zinkhinken.. =D

Kram Patricia

ÅSA sa...

Hörre du du...det är ju vid sådana här tillfällen du faktiskt ska ha din spikis i bilen :)

Smått å Gott sa...

Förundras varje gång över dina gudomliga bilder. Hur gör du?? Jag måste ut och testa =) Önskar dig en bra vecka och en trevlig Valborg. //Maria

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Usch vad hemskt att behöva se någon kasta något så fint,hade väl varit bättre att fortsätta drömma;)
Det är ju så mysigt att få göra det ibland.Fina bilder du tagit:)
kram/S

Mitt smultronställe sa...

Hej!!
Synd med hinken... Själv var jag på loppis för några dagar sedan och såg en jättefin zinkbalja och köpte den inten när jag kom hem låg fröpåsen med luktärtor som bara blir 50 cm på bänken. Hade ju blivit hur fint som helst...
Men du så fina kort du tagit, märks att du gillar vår och värme!!!

Ha det gott i vårsolen!! Kram Camilla.

Gårdsromantik sa...

Så vackra bilder!

Vi får vada i snö för att ta oss ner till stugan - men snart så är nog snön ett minne blott! :-)

Jag trodde nog att du klättrade efter... :-)

Kram Maud