27 november 2008

Åkte ner till en kompis en sväng...


...och när vi sitter där så ler hennes pojkvän och säger (för han vet hur vi är med pyssel och sådant) ;) -Ska ni inte klä in en gammal cykel i mossa?! Min kompis och jag bara glor på varandra, så säger vi! –Självklart så ska vi ju det!!!!! ;) Så vi drar i väg med bilen och plockar mossa så hela bilen är full av mossa! Åker hem och slänger i oss lite fika -lussebröd såklart så vi får lite energi!
Mums!
Sedan sätter vi igång med att binda fast mossa…på den gamla cykeln….och här får vi till en MOSSCYKEL!
Ja, lite granris också...




Så här vit och fin var den innan! ;)

Sadeln bankade vi ner en bit...hi hi...

14 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Oj, det var verkligen maffigt... Undras om han tänker sig för lite nästa gång innan han föreslår något?! Han trodde nog aldrig att ni skulle gå igång på det.. ickepysslare förstår sig ju inte på oss pysslare...
FÅtt något svar från Allt i hemmet angående krukorna?!?

Jeanette sa...

Men var ställer ni allt....
Vilka galningar!

Lycka till med nästa projekt vad det nu blir.
//Jeanette

Vitt och nött sa...

vilken idé!! Å vilket jobb!! men attans va häftigt det blev!

verkligen kul å annorlunda projekt.
Kram!

Elzie sa...

Ja du milde, ha, ha. Vad allt får man inte lära sig här på bloggarna.
Hoppas ni får en riktigt bra advent.
Kram Elzie

Anonym sa...

Ha,ha att ni orkar!;o) Men kul idé! Hoppas att allt ä bra med dig!
Kraaam

Teija sa...

Farskon va coolt det där blev! :D
Lär ju ha stans häftigaste cykel, om inte annat. :)
Kram

Fru Bes Blogg sa...

Va!! Kom en karl på DEN idén?? Bravo!! Vart ju ascoolt, skulle nog vara snyggare utan granriset på däcken och kanske linda ljusslingor runt ekrarna istället?!

Och du! Lägg inte ut sånna smaskiga bilder, jag blir alldeles för sugen nu när byns bageri har stängt! Fyyy :-)

/Fina

Mjuka sa...

Åh så ljuvligt. Några stolar har jag klätt för några år sedan i en utställning med mossa men en cykel :-)
Lite coolt faktiskt
kram M

Englagård sa...

Hej, jag skulle ha velat se hans min när ni tog honom på orden:) Cykeln blev riktigt mysig och rätt ovanlig skulle jag vilja påstå:)
Vilken härlig vinterbild du har i din header.

kram Karina

Lallis - liv och leverne sa...

Men du vad coolt:)
Kram Lallis

alegni sa...

hehe, där var en julprydnand som heter duga!
ni är så lustiga :)
kram,
ingela

johanna sa...

Hej
Vad häftigt det blev=)
Vill önska dig en riktigt mysig advent
kraaam

Hanna sa...

Åh, vilken underbar blogg du har!
Hit kommer jag garanterat fler gånger :)
Titta gärna in till mig, en alldeles nykläckt bloggare :)

Kram Hanna

anna of sweden sa...

MEN vad underbart! :D