30 november 2008

Julmarknad...


Idag på 1:a Advent hade vi ordnat en liten, liten julmarknad hos min kompis!! ...UTAN SNÖ!




Vi såg inte skymten av en snöflinga....Ja, vad ska man göra.....vädret är inget vi styr över! Det hade ju blivit mer julstämning såklart med lite, lite snö! Men vi var glada ändå!!! Det kom mera folk än vi hade räknat med så det var jättekul!


Vi sålde...

kransar...hängande på en vacker gammal dörr...


Saffransskorpor...



Marmelad...

Hyazinter...
Granar...


Sedan hade vi ponnyridning!

Lucas...


...och Herrman



å elden sprakade så fint...hela tiden!


Hoppas att ni har haft en trevlig 1:Advent!

Det hade vi!

Kram

21 kommentarer:

Evelinas hus sa...

Hej,
Vilken gullig liten pålle :)
Vad mycket fint ni sålde.
Kram Caroline

Gnistrande snö sa...

Tack snälla för utmärkelsen!
Blir så glad och tacksam.
Ska fixa med den så snart jag får tid att göra nästa inlägg.

Tyckte jättemycket om den där bilden av kransarna på den gamla dörren.
Du tar så många fina bilder.

Hoppas att du haft en underbar första adventshelg!

Kram
Katarina

alegni sa...

åh, så mysigt ni måste ha haft det (trots snöbristen)!
fina namn på pållarna (vår äldre son heter samma förnamn som den ena o vår andra son samma mellannamn som den andra) :)
nu är vardagen åter här, men vi gör väl det bästa av den, eller?
kram,
ingela

Handplockat sa...

hej hopp
så mycket fint... ponnyn hade så cool huvudbonad ;)

Verkligen TAck för utmärkelsen

ha en toppen måndag

Unknown sa...

Åh tack så himmla mkt för din award! Sånt värmer så otroligt mycket. Känbns skönt att veta att det man gör uppskattas! Stora varma kramar från Mig! Ps. Jag ger den vidare i mitt nästa inlägg ds

Hem T Gårn sa...

go morron! tack för den fina utmärkelsen, och jag blir sugen på allt gott du visar. oh så fina saker ni gjort det skulle jag varit spekulant på om jag hade varit där. må så gott maria

Anonym sa...

Vilken mysig julmarknad... jag skulle ha köpt allt som ni sålde :)

MODERN COUNTRY sa...

Åååh, men så mysig dere virker å ha hatt det!! Herlig kranser og hvilken fin liten hest!
I dag fikk vi snø, skal si katten var forundret :)

Ha det så godt i uka!
Klem Aina

Anonym sa...

Men vad mysigt det lät, med en liten marknad. Synd att jag missade den. Hästarna var så gulliga.

kramar @nette

Florist-javisst sa...

Vad mycket fint ni sålde. Det var bara snön som fattades. Hoppas den kommer tillbaka snart, så vi får mer julstämning.
Kram Maria.

Designe sa...

Va duktiga ni är som fixar julmarknad! Ser jättemysigt ut även om det inte var någon snö! Har ni gjort lingonkransar m.m alltså?
Kram :)

Hanna sa...

Hej igen :)
Nu har du något att hämta hos mig ;)

Kram!

Nygammalt sa...

Men det var en mysig julmarknad ni hade! den hade jag velat besöka =)

Hmm...vad jag funderar på de där krukorna...gjorde en egen fast med målarfärg och decoupage igår. Skoj. Men jag vill ju såklart veta hur man ska göra för att få de så där slitna.

Kram och god fortsättning på första advent.

Englagård sa...

O så mycket fint ni sålde, och hästarna var också fina. Dom måste ha blivit väldigt populära bland barnen.
Du skulle ha sagt nåt, vi kunde ha skickat en vagnslast eller två med snö..hihi. här snöade det ganska ordentligt hela tiden.

Ha en skön vecka
kram Karina

Fru Bes Blogg sa...

åh va mysigt!! va synd att snön inte var där, det gör ju såå mycket med lite snö. Men som du säger så rår vi inte över högre makter!

Jättefina hjärtan!! Ni är så händiga!!

/Fina

Elzie sa...

Vilken härlig marknad ni verkar ha haft. Och kransarna gillade jag verkligen. Hoppas att ni hade en bra advent också.
Och att du har en bra kväll.
Kram Elzie

marianaskeramik sa...

hahaha vilka gulliga hästar (eller är det tomtens egna renar kanske)
fina grejer ni sålde verkar ha varit en härlig dag
kram
marianaskeramik

Malmkakan sa...

Va trevlig med en egen liten julmarknad och va kul att det kom mer folk än ni räknat med. Härligt initiativ.
Kram, Cecilia

Anonym sa...

Vad mycket fint ni sålde. Trist att det inte kom lite snö.

Jeanette sa...

Hallå där!
Men där hade jag velat vara, min lilla tjej äääälskar hästar.
Har du egna hästar?
Min tjej rider 1 gång i veckan på en lite hästgård och på sådana små goa hästar som du hade på kort.
Att inte jag tänkte på det klart man kan ha en egen marknad!!! Vilken bra idé..Jag visste att det skulle komma mer roliga saker från dig!
//Jeanette

Anonym sa...

Tycker att det såg riktigt mysigt ut! t.o.m utan snö ;o)