6 juni 2010

Nationaldagen idag...

Nu sitter jag här och njuter av en kopp kaffe på morgonkvisten. Jag vaknar jättetidigt! Det blir ljust så tidigt nu och då vaknar jag! Fniss. Bra det, då får man mycket gjort!

 
Det ser ut att bli en strålande dag idag med! Underbart! Igår sken solen, jag städade och tvättade bilen. Vaxade den, så nu glänser den som bara den! Sedan var jag och köpte massa blom-plantor. Hmmmm jag njuter när jag vistas bland blommorna! Man kan ju köpa hur mycket som helst! Det blev vita Petunior, Snöflingor, Vit Lobelia, Verbenor, Vita Perlagoner, & Lavendel såklart.






Underbart att ”pöta” med blommor, så det blev det. Nu är det så fint!

På kvällen grillade vi hos vänner! Bla ”lax i paket”, fläskfilé, potatisgratäng, grillade rotfrukter, sallader, gott vitlöksbröd och en hel del massa goda såser! Mmmmm


Ha en god Söndag. Ja just, det är ju nationaldagen idag ju!
Ska ni fira den?

Här blir det lugnt! Men det blir väl lite grillat igen framåt kvällskvisten!

Kram på er goingar!


2 kommentarer:

Ann sa...

Vad du är duktig! Jag har inte kommit mig för att köpa plantor än.
Härlig bild!
Kram från Brattforskärringen

ÅSA sa...

Hur går det med tänderna...har du fått stomatol leende :)