2 december 2009

Glöggen…



...är dekorerad!




Klar att ge bort! Klar att smutta på!




Härligt!





Jag har använt sådana där stämplar till etiketterna, jag tycker att det blir fin-fint!

Lite enris och torkade äpplen och apelsiner.




Det är så kul att pyssla! Jag skulle kunna sitta hela nätterna och dagarna med att bara pyssla, men det finns ju annat man måste göra åxå!




Har ni gjort egen glögg eller…?
;=)



Idag har vi rimfrost ute! Hur vackert som helst!

Lite julstämning har infunnit sig!




Ha en bra dag Goingar!
Skål!



Kram

15 kommentarer:

Anonym sa...

Fin ide, blir så snyggt åxå....

lotta sa...

Heeeeej..länge sedan sist....guuud va du e pysslig och duktig!! Jag tänkte ge mig på att göra egna julkort...spännande att se hur det blir! Har du provsmakat din glögg??Kraaam

Sjabbig men chic sa...

Men absolut urfina glöggflaskor! Mycket bra jobbat Zinkis!

Kram Lisa

. sa...

Hihi, vad gulligt med det där "Tipp Tapp". Blir alltid så glad av din mysiga blogg!/Camilla

HAGENS VITA VARDAG sa...

Hej vännen det var inte igår! Är verkligen superrutten bloggare i mellanåt...=/
Hoppas allt är bra!
Vilka superfina glöggflaskor med dekoration du gjort, antar att glöggen är hemmagjord oxå? Något bra tips på en smarrig glögg?
Vill också göra så och ge bort, tack min lilla inspirationskälla..=)
Ha de gott
Kram Anna

HAGENS VITA VARDAG sa...

Hittade ju recept på glögg längre ner...tack tack..

Norregård sa...

Åhhh, vad fina!! Vilken trevlig "gåbortpresent"!! Jättefina bilder oxå!! Nu har jag lagt till dig i min blogglista, så jag inte tappar bort dig igen;o)
Kram Kram Malin

Sari sa...

Jo.... här har också frosten försvunnit.... Imorse när jag gick ner till bussen regnade det.... Sååå trist...
Vilka härliga glöggflaskor du fixat iordning!! Ja, med sådana flaskor blir man ju sugen på glögg hela tiden...!
Jag har aldrig gjort egen glögg, men det låter spännande! När jag läser receptet på din blogg, så låter det ju inte alltför svårt. Jag får börja spara flaskor först!
Kanske nästa år!
Ha en trevlig andra adventshelg!
Kram Sari

hagagården sa...

Hej
Här var det länge sen jag var,mycke fint att kika på.
Kram o ha det så gott
ninni

Mina dagar sa...

Superfina flaskor! Texten på etiketterna var sååå fina!
Jag kan lova att dom blir mer än uppskattade som gåva!
Hoppas du fotar nästa pyssel!
/Eva

Norregård sa...

Hej, igen!! Mitt julpapper är gamla notpapper och en gammal bibel(trasiga så klart). Det vanliga bruna är från Ikea...Och det gammaldags med alla bilder på från Hjärtlungfonden!! det var nog allt;o)
Kram Kram Malin

millandante sa...

Gillar både disbilder och dessa flaskor! Det är sådana presenter man älskar att få!!
Här blev det ingen egen glögg i år men det är ju så mysigt när man gör den, det doftar ju så gott!
Kram

Mina Gouldsamadiner sa...

Gud så fint det blev.Sicken underbart kulig ide´.Vad kul att ge bort ngt. sådant som är gjort med sådan omtanke och kärlek.Trevlig 2:a advent.

ÅSA sa...

Du e så himla pysslig...jag pysslade massor förr men nu hinner jag inte riktigt med... Har i alla fall gjort en dörrkrans idag, alltid nått...Glöggen slurpar vi i oss lite då och då, hick...

Kram!

Ann sa...

Vad du är påhittig då!, Jättefint!
Kram /A