14 juni 2009

Ute i det gröna...Museet.
Del 4.


Vid fiket fanns ett Museum med lite gamla möbler.
Klart vi ville kika in där!
Häng på ni med vettja!




KOLLA VILKET GAMMALT SKÅP!
Wooooow så läckert!
Jag bara älskar det!


Å, en gammal spinnrock...det har jag faktiskt en men jag har inte plats för den nu.



















Ett lååååååååååååååååångt bord.
Det vill jag ha!
Hit med det!
Jag får hyra ett slääääp, ett lååångt släääääp!






Kolla!
Vilken underbar vägg!






Det här var lite av vad som fanns där inne. Det är faktiskt skitkul att hamna på sådana här ställen.
Hjärnan går i gång som en flygplanspropeller.
Swiiiiiiiiiiiccccccchhhhh!
Idag Söndag...
har vi faktiskt SOOOL här. Tack för det! Man har ju undrat lite var sommaren tog vägen, men så idag kom den igen. Man får väl passa på att vara ute då såklart!
Nu först ska jag lägga i en tvätt. Så kan jag hänga ut den i solen ... ;=)
Sedan blir det en "köpp" kaffe ute i solen nu på förmiddagen.
Jag vill sitta och filosofera en stund!
Älskar det!
Kanske ska "slå till" med Creolskt kaffe som vi tog på fiket!!!
Med farinsocker i, grädde ovanpå med kakao på!
JAAAAAA, det får det bli!
Prova det! Det är supergott!
Vad blir det mera då idag???
Jag ska göra en rabarberpaj för några vänner kommer hit och fikar i eftermiddag!
Sedan tror jag att jag går ner till min "betong-hörna " en stund och gör lite små hjärtan.
Ja, det gör jag.
Det känner jag för idag, men det blir efter vännerna och rabarberpajen det!
Så det blir i kväll det.
Vad ska ni göra?
Ha en underbar Söndag mina vänner!
Kram

6 kommentarer:

Teija sa...

Tjenare bruden!
Du ser ut och ha haft en trevlig tripp. Så ni har sol, vad underbart.:) Vi har värsta regnrusket, grabbarnas fobollscup blev inställd idag pga regnvädret.
Men imorgon blir det nog bättre här på östkusten.:)Hoppas i allafall.
Vad roligt att gjuta hjärtan, har du nån form för det? I så fall vad för slags form? För nåt år sen gjöt jag av rabarberblad, och det var riktigt skojigt att gegga.:)
Ha en riktigt underbart solig söndag!
Kram kram

Patricia sa...

Kul att trilla in på ett museeum...jättehärliga bilder. Skulle nog inte vilja ha sååå slitna saker, men kul att titta på... =)

Ha en bra solig dag, här är grått-grått-grått!

Kram Patricia

pysseltanten sa...

Åååå jag vill flytta dit...hihi.
Vilket fiiiint skåp!!

Här tvättas de oxå =))
Lite städ o så, ute skiner solen, men de blåååser som attan...
Fast tvätten torkar fort! =))
Gäller att se de positivt, hihi.
Ha en skööön söndag!
Kraamizar Git

mi-rachel sa...

så mye fine gamle ting!

Les Cotrions sa...

Waw! Very nice old furniture!!! I like the school desk so much!
Happy new week!
Vale

Lallis - liv och leverne sa...

Härlig trip:)
kram Lallis